La publicació sobre els mitjans, la publicitat i el màrqueting a Catalunya, Comunicació 21, celebra els seus 25 anys plenament consolidada com a una eina al servei de la indústria i dels professionals de la comunicació i ho fa en català, demostrant una vegada més que si els continguts són de qualitat i d’interès, la llengua en què està escrita és secundària. Tot això, des de la proximitat i editada per una empresa compromesa amb aquests mitjans, que també fa possible els Línia; un teixit de periòdics a Barcelona i a l’àrea metropolitana en català, allà on més es necessita.

El sector de la comunicació al nostre país és punter, molt ric i divers, sobretot pel que fa a mitjans de proximitat. Una mostra és l’AMIC, Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació, una entitat també amb 25 anys de trajectòria i que aplega prop de 550 mitjans impresos, digitals i audiovisuals de proximitat, temàtics i generalistes de tots els territoris de parla catalana i que segueix un creixement imparable. Aquest dinamisme, amb Comunicació 21 i en totes les seves edicions, sempre hi té un bon aliat. En conseqüència, la proximitat hi té un espai molt destacat, donant veu a les editores i editors d’arreu del país, mitjans de pobles i ciutats petites i grans, en les quals tenim una finestra oberta i en espais en què els grans mitjans generalistes sovint s’emporten tot el protagonisme, una tasca que és d’agrair i des de l’AMIC ho volem reconèixer.

D’altra banda, la publicació també aposta pels continguts formatius sobre innovació, element clau per a tots els sectors, però especialment per al món de la comunicació, en què els hàbits de consum de la informació per part de les nostres lectores i lectors està canviant molt ràpidament i això ens obliga a reinventar-nos i adaptar-nos a les noves eines i canals. Cada vegada més, els mitjans de proximitat estem obligats a arribar a les nostres comunitats a través de diversos canals, ja sigui en els suports tradicionals com en els audiovisuals. L’arribada de la intel·ligència artificial, també ens suposa un nou repte per a la feina de les nostres redaccions. En definitiva, els canvis són constants i, per tant, formen part del nostre dia a dia, per això és tan important disposar de paraigües com l’AMIC que ens acompanya en aquest camí de la innovació i d’eines de divulgació com Comunicació 21.

“A Comunicació 21 la proximitat hi té un espai molt destacat, donant veu a les editores i editors d’arreu del país, mitjans de pobles i ciutats petites i grans, en les quals tenim una finestra oberta i en espais en què els grans mitjans generalistes sovint s’emporten tot el protagonisme”

D’altra banda, la publicació també du a terme un paper important en el món del màrqueting i la publicitat, ja que treballa per establir vincles i connectar aquestes àrees amb els editors. Un sector en el qual el nostre país sempre ha estat capdavanter, sobretot en la creativitat. Per altra banda, el mitjà sempre dona espai a les activitats, projectes i iniciatives que duem a terme des de l’Associació i per a nosaltres és un altaveu molt útil que ens connecta amb aquests sectors clau.

A més, cal destacar una altra iniciativa, l’Espai Línia, un punt de trobada al centre de Barcelona ideat per l’empresa editora de Comunicació 21. La proposta, la qual va néixer com el primer Centre de Comunicació de Proximitat, s’ha erigit com a punt de reflexió periodística i comunicativa, on mitjans de comunicació, professionals, institucions i empreses podem compartir coneixement i organitzar activitats amb un enfocament des de la proximitat.

Des de l’AMIC felicitem a tot l’equip que fa possible la publicació Comunicació 21 en aquest aniversari i molt especialment al seu editor David Centol per la bona feina que fan pel nostre sector, i l’encoratgem a continuar en aquesta tasca de divulgació de tot el nostre col·lectiu, ho necessitem. Per molts anys!

Ramon Grau, president de l’AMIC.

Article publicat al número d’hivern 2024 de la revista Comunicació 21.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram