El grup Intereconomía no és aliè a la crisi i, malgrat el suport explícit que rep de cercles propers a la dreta del Partit Popular, acumula pèrdues que arriben als 16 milions d’euros. Les xifres del 2011 (encara no auditades) multiplicaran de ben segur aquest dèficit. Un altre pou sense fons, tan negre com les perspectives financeres per a un grup amb una línia editorial radical que deu haver rebut com aigua de maig l’arribada de Rajoy a la Moncloa. O no… Dins les infinites corrents ideològiques d’un partit amb un espectre que aglutina pràcticament a tota la dreta espanyola, mai se sap. En qualsevol cas, les perspectives són una cosa i la caixa una altra, i avui aquesta està buida. Tan buida com la dialèctica d’alguns dels tertulians de la casa, per cert.

Així doncs, ni La Gaceta, ni Intereconomía TV, ni Radio Intereconomía, ni Fax Press se salven d’unes pèrdues constants i recurrents, relativament suportables (sempre aparentment) i els 16 milions actuals poden sobrepassar els 20 en el moment que es facin públiques les auditories de l’any passat, que va ser el pitjor des de l’inici de la crisi.

Una crisi que ens dóna paradoxes curioses: a l’agonia de Público (a l’esquerra del PSOE? exChaconista?) ara se suma la d’Intereconomía, a l’altre extrem ideològic i tots dos amb editorials i articulistes que més d’una vegada han provocat vergonya aliena (si hem de ser justos, els d’Intereconomía guanyen per golejada en aquest apartat).

La calma tensa podria venir precedida per l’exabrupte, o sigui, la presentació d’un ERO, un concurs de creditors, un preconcurs de creditors o una simple insolvència. Les modalitats a la carta per desmantellar tot allò que no ha funcionat mai econòmicament, però que ha estat “valuós” per a l’acumulació i suma d’electors a les files de les sigles d’uns partits caníbals. O això els han fet creure els mitjans als polítics, o els polítics han fet creure als mitjans un poder que tenien però que no podien pagar. Una petita excepció a tenir en compte per a futures aventures.

David Centol. Editor del Grup Comunicació 21.