La Societat Anònima de Mitjans de Comunicació, l’empresa que gestiona À Punt Mèdia, i el Consell Valencià de la Joventut han signat un conveni per col·laborar en iniciatives conjuntes destinades a millorar la situació social de la joventut en matèries de drets, comunicació, participació, pluralitat, accessibilitat o inclusió social.

Mitjançant aquest acord, els mitjans d’À Punt promouran la presència de persones joves en els diferents canals, plataformes i programes del grup per abordar qüestions d’actualitat, a més de difondre les campanyes i iniciatives que desenvolupa el CVJ.

“Amb aquest conveni obrim un canal de comunicació directa amb una entitat que representa les persones joves, precisament en un moment en què es parla molt dels problemes que els afecten amb més virulència, com l’atur i la precarietat laboral”, va declarar en l’acte de signatura, dimecres, el director general d’À Punt Mèdia, Alfred Costa.

“Els mitjans públics hem de donar veu a les víctimes més joves de la crisi i assenyalar les dificultats que els són pròpies, però també hem de mostrar els nombrosos exemples de creativitat, de capacitat d’innovació i d’esperit solidari que veiem en el món de la cultura, en l’àmbit econòmic i en l’activisme social, i tot això en les condicions més adverses”, destacava Costa.

“Un objectiu clau per a nosaltres és garantir la presència de gent jove en la ràdio i la televisió pública valenciana, garantir que la joventut tenim un espai on fer ús de la nostra veu i ser escoltades”, va assenyalar Cristina Martínez, presidenta del CVJ. “Entenem aquest conveni com un primer pas, un punt de partida, per aprofundir en la col·laboració entre les dues entitats i donar més visibilitat a la realitat de la joventut i els seus problemes”, afegia.

El conveni, que té una durada de quatre anys, estableix que el Consell Valencià de la Joventut assessorà À Punt en formats que ajudin a construir una ciutadania “participativa, creativa, crítica, compromesa i solidària”, i treballarà conjuntament amb els mitjans en la producció i difusió de continguts audiovisuals juvenils.

L’acord també preveu l’elaboració de material informatiu, investigacions, esdeveniments, trobades, debats, seminaris, conferències, convocatòries de premis, projectes i campanyes de sensibilització, en solitari o en col·laboració amb altres organitzacions o persones coincidents en objectius i finalitats.