L’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació Valencians ha organitzat aquest dimarts la tercera Jornada de Periodisme de Proximitat, que ha comptat amb una quarantena d’assistents. Amb el títol Aprenentatges, noves eines tecnològiques i noves oportunitats per a modernitzar els mitjans de proximitat impresos i digitals en valencià, l’activitat s’ha desenvolupat a l’Hotel NH València Center.

L’acte l’ha inaugurat Ramon Grau, president d’AMIC Valencians, entitat organitzadora formada per 76 mitjans impresos i digitals del País Valencià. “L’AMIC aposta per la formació i la innovació amb l’objectiu de buscar eines que millorin la feina dels mitjans en els reptes digitals”, ha manifestat Grau.

Marc Jiménez, subdirector general de la Direcció General de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme de la Generalitat Valenciana, també s’ha adreçat als assistents. “Volem ajudar a complir les condicions òptimes de treball per als mitjans de comunicació. Millorant les condicions, regular-les i donar suport amb ajudes, perquè aquests puguin informar”, ha apuntat.

La jornada s’ha iniciat amb la ponència de Natxo Andreu Palomares, membre de la directiva de la Unió de Periodistes, amb la ponència Radiografia del sector a la premsa en l’actualitat. “Els nous canals de comunicació com el podcast, Twitch o YouTube són oportunitats per estar més a prop de la nostra audiència”, ha aconsellat Palomares.

A continuació, Chema Valero, doctor en Ciències Socials per la Universitat Miguel Hernández d’Elx, ha explicat la necessitat d’integrar la cultura innovadora que permeti obtenir resultats i garantir la supervivència dels mitjans. “Ens trobem en un moment de transformació, més enllà del canvi del paper al digital. La redacció ha de saber integrar-se, i adaptar-se constantment al canvi”, ha afirmat.

Posteriorment, Pepe Cerezo, consultor expert en estratègia i transformació digital d’empreses de comunicació, ha abordat Els models de filiació: una alternativa per a la premsa local. “Per crear un model de filiació cal tenir en compte com a mitjà si tenim potencial per crear-lo, mesurar la nostra proposta de valor i saber quin és el nostre sostre per aconseguir retenir l’audiència”, ha assenyalat.

Finalment, Genís Roca, especialista en processos de transformació empresarial, desenvolupament de negoci i cultura digital, i president de la Fundació .CAT, ha realitzat una anàlisi i visió de futur sobre el que han de conèixer els mitjans de proximitat. Roca considera que per als mitjans digitals de proximitat “és essencial treballar en: la mida, l’agilitat, construir la seva marca i crear un ecosistema d’aliances necessàries”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram