El Govern valencià ha aprovat el contracte programa entre la Generalitat i la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació per al període 2021-2023, pel qual es desenvolupen els objectius generals i de programació en el mandat marc validat per les Corts el 2017.

El nou contracte programa estarà vigent fins al gener de 2024, i a diferència de l’anterior (per al període 2018-2020), contempla la seva pròrroga automàtica fins a la signatura d’un nou acord, seguint els indicadors i objectius del darrer any contemplat.

Objectius

El contracte programa concreta com a objectius específics garantir una informació plural i de qualitat; promoure l’ús i la difusió de la llengua i la cultura valencianes; promoure la igualtat entre dones i homes; garantir l’accés universal als continguts audiovisuals, especialment de les persones amb diversitat auditiva o visual, i garantir l’accés dels grups polítics i socials significatius.

El text també assenyala com a objectius per a la CVMC potenciar la indústria audiovisual; promoure la transició a l’economia digital; fomentar una gestió racional dels horaris; la protecció de la infància, l’adolescència i la joventut; garantir la continuïtat en la prestació del servei i la cobertura plena del conjunt del territori; impulsar la cooperació amb els operadors de ràdio i televisió amb llicències atorgades per la Generalitat, i aplicar els principis de responsabilitat social i govern responsable.

El document estableix les aportacions econòmiques de la Generalitat a la Corporació per la prestació del servei: 58.018.600 euros per a l’exercici 2021; 70.018.600 per al 2022, i 70.918.600 per al 2023.

Programació i quotes

El contracte programa indica que À Punt ha d’oferir una programació radiofònica i televisiva de 19 hores diàries i 6.935 anuals en horari de 7 del matí a 2 de la matinada. Entre els indicadors, el document especifica el compromís d’emetre un mínim del 70% de la quota de producció pròpia i pròpia externalitzada, i un màxim del 30% de quota de producció aliena durant els períodes de programació regular.

A més, es marca l’objectiu d’arribar a un mínim del 4% de quota de pantalla el 2023 i situar-se en la mitjana de les televisions autonòmiques amb la ponderació dels respectius pressupostos per habitant i audiència.

El contracte programa també indica que la Corporació ha de destinar un mínim del 24% de les inversions en continguts a producció i coproducció d’obres audiovisuals del País Valencià, i un mínim del 5% al doblatge.

Igualment, el text estableix un mínim del 35% del temps d’emissió anual per a la difusió d’obres audiovisuals i cinematogràfiques de productores valencianes independents i de producció original en valencià.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram