
Detall d’algunes de les ferides patides [foto: À Punt].
Els dos ramaders han apallissat el redactor –que ha perdut el coneixement– i el càmera de la delegació d’À Punt a Castelló, que han estat derivats a un hospital. Durant l’agressió, l’equip tècnic també ha patit danys. Els fets han estat denunciats davant la Guàrdia Civil.
El mitjà recorda que, darrerament, ha estat alertant a la ciutadania del possible perill que pot comportar que aquests animals estiguin solts. Des d’À Punt expliquen que els ramaders estaven “visiblement molestos amb esta informació” i han atacat el periodista i el càmera.
“Es tracta d’una agressió intolerable en un estat de dret, un acte de censura contra el dret d’informació, la llibertat de premsa i la tasca de servici públic que té encomanada la radiotelevisió pública valenciana”, assenyala la Corporació Audiovisual de la Comunitat Valenciana en un comunicat.
“És intolerable que dos companys acaben en l’hospital per un intent de censura per informar sobre una situació de risc per al veïnat d’Alcalà de Xivert”, ha condemnat a les xarxes la Unió de Periodistes Valencians.


