José María Vidal i José Domingo Gómez segellen el conveni.

El Consell de l’Audiovisual de la Comunitat Valenciana i Autocontrol – Associació per a l’Autoregulació de la Comunicació Comercial han subscrit un conveni de col·laboració en matèria de control i resolució de conflictes de l’activitat publicitària audiovisual.

L’objectiu de l’acord és cooperar en l’atenció i informació a la ciutadania i anunciants sobre les pràctiques de publicitat il·lícita o deslleial al País Valencià, a més de fomentar l’autoregulació en mitjans de comunicació i anunciants.

En el conveni, el CACV reconeix que l’autoregulació publicitària és una important via per portar un control eficaç de la publicitat complementària de l’administrativa i judicial.

En l’acte de signatura, celebrat dijous, el president del CACV, José María Vidal, va destacar la importància de col·laborar amb un organisme amb l’experiència d’Autocontrol, “pel qual passen al voltant del 80% dels anuncis” que s’emeten en l’àmbit estatal. A més, va remarcar que es tracta d’una ajuda “a cost zero” per col·laborar en la resolució de conflictes que puguin sorgir entre els anunciants, els mitjans o plantejats per la ciutadania.

Autocontrol aglutina mitjans, agències i anunciants, i des de 1995 s’encarrega de gestionar l’autoregulació de les comunicacions comercials a Espanya, vetlant per l’ètica publicitària i els drets dels consumidors. El seu director general, José Domingo Gómez, va ressaltar que l’entitat també manté convenis amb altres autoritats de consum, salut o alimentació, a més d’institucions reguladores, com els consells de l’audiovisual de Catalunya i Andalusia.