La Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació i les cinc universitats públiques del País Valencià (Universitat Politècnica de València, Universitat de València, Universitat d’Alacant, Universitat Miguel Hernández d’Elx i la Universitat Jaume I de Castelló) han signat el seu segon conveni marc, que tindrà una vigència de quatre anys més. La signatura ha tingut lloc aquest dimecres al rectorat de la Universitat Politècnica de València.

En l’acte, la presidenta de la CVMC, Mar Iglesias, ha destacat que el primer conveni marc ha propiciat la cooperació en diferents àmbits. Per la seva part, el rector de la UPV, José E. Capilla, ha manifestat la satisfacció de les cinc universitats públiques per la renovació de l’acord de col·laboració.

En aquest sentit, les sis institucions tenen interessos comuns en temes acadèmics, científics, culturals, socials i esportius, i comparteixen la finalitat de promoure l’audiovisual valencià i la difusió de la investigació de les universitats.

Promoure el talent

Iglesias ha destacat la cooperació pel que fa als programes de formació de l’alumnat, amb els convenis específics de pràctiques a À Punt Mèdia i l’organització conjunta del Pitching de l’Audiovisual Valencià, ja que “l’objectiu és detectar el talent creatiu emergent que hi ha a les universitats i posar-lo en contacte amb el sector audiovisual, tant privat com públic”.

Per la seva part, Capilla ha subratllat que ha augmentat “exponencialment” el nombre d’estudiants que “han tingut la possibilitat de demostrar les seues capacitats tècniques, esdevenint possibles candidats per a la incorporació quasi immediata al mercat laboral”.

Un aspecte en què coincideixen és que “el talent i la creativitat per a buscar noves formes de comunicar es troba entre l’alumnat de les universitats, i l’estudiantat de l’era digital aporta molt a uns mitjans públics en funcionament i en constant renovació tecnològica i de continguts”, en paraules de Mar Iglesias.

“La via de col·laboració entre la universitat i l’empresa és un camí imprescindible per a avançar, de la mà, cap a un futur cada volta més transmèdia, cap a un espai que genera i alhora demanda aquesta societat cada volta més interconnectada”, ha apuntat José E. Capilla.

El conveni també implica la cooperació en programes de formació i reciclatge de professionals membres de la CVMC i de les universitats; l’assessorament mutu en qüestions relacionades amb l’activitat de la Corporació i les universitats; l’organització i l’execució d’activitats comuns, com ara seminaris, cursos, jornades i congressos; l’intercanvi de personal per temps limitat; la cooperació en programes de formació d’estudiants; la col·laboració en activitats de producció i la difusió de programes, o la promoció conjunta de la ciència i el coneixement, entre d’altres.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram