La segona edició de la Beca RED-Acer For Education ha distingit ex aequo l’IES El Quint de Riba-roja de Túria i l’IES Penyagolosa de Castelló de la Plana, cosa que permetrà als dos centres crear la seva pròpia Revista Escolar Digital (RED) de manera gratuïta durant el proper curs.

El director de Junior Report (el diari digital impulsor del projecte), Francesc Castanyer, ha assegurat que els dos centres del País Valencià s’han imposat a la resta per la “solidesa i concisió” de les seves propostes i l’aposta decidida per l’ús de les noves tecnologies i la divulgació científica.

La proposta de l’IES El Quint posa en valor el caràcter transversal que persegueix el projecte RED, ja que contempla la revista com un espai d’interacció comú en el qual involucrar estudiants de diferents cursos i assignatures. Des del centre de Riba-roja de Túria afirmen que “la intenció és convertir el diari en el pilar bàsic d’un projecte més ampli sobre l’educació informacional i mediàtica”.

El projecte destaca l’ús de les xarxes socials com a nous canals comunicatius, ressaltant Telegram, que s’ha consolidat com un dels canals oficials de la Generalitat Valenciana i de la Conselleria d’Educació.

En el cas de l’IES Penyagolosa, la revista escolar es desenvoluparà en l’assignatura de Cultura científica, que segons la direcció ha de proporcionar a l’alumnat una “visió global de el món des d’una perspectiva científica”. La proposta també destaca el foment de l’autonomia, la iniciativa i l’adquisició de coneixements científics entre els estudiants.

El projecte Revista Escolar Digital és una xarxa de diaris escolars redactats, dirigits i gestionats per alumnes de secundària amb la col·laboració d’un equip de periodistes professionals que supervisa i assessora la redacció escolar.

Cada setmana, l’alumnat publica notícies, reportatges d’actualitat, entrevistes i articles d’opinió protagonitzats per membres de la comunitat educativa i local, però els estudiants també s’informen de què passa a nivell global per així fomentar el pensament crític entre els adolescents.

Actualment, 40 centres educatius de l’Estat formen part de la xarxa, especialment a Catalunya, Madrid i el País Basc. És a dir, més de 1.000 redactors generant contingut d’actualitat sota la coordinació de més de 50 docents i periodistes.