Nou Horta, la capçalera gratuïta de Torrent i la comarca de l’Horta de València, redissenyarà el seu web a finals de 2020. Segons ha confirmat la directora Jéssica Medina a Comunicació 21, “a principis d’any vam executar el redisseny de la capçalera de paper i, si res no canvia, a finals d’aquest any serà el torn del web”.

Arran de la pandèmia, l’auge de visites que ha experimentat el portal en els darrers mesos per l’interès provocat per la Covid-19 fa que el redisseny del portal sigui “una prioritat”, admet la directora. Així, Nou Horta està dedicant esforços en enfortir la publicitat digital a través dels bàners i l’edició de publireportatges, tenint en compte la manca de subvencions de les institucions en els darrers mesos.

La capçalera digital té edicions en valencià i en castellà. “La preferència sempre és el valencià, tot i que hi ha articles d’opinió que els publiquem en castellà perquè l’autor vol mantenir la llengua original i ho respectem. Amb els anys, hem familiaritzat el valencià en els mitjans i els lectors estan més acostumats a la llengua”, subratlla la directora.

D’editorial a capçalera periodística

L’any 2008, en plena crisi econòmica, Medina va heretar el segell editorial de l’empresa familiar RM Ediciones, que regentava el seu pare, per transformar-la en una capçalera gratuïta: Nou Torrentí. “Sempre m’havia apassionat la informació, i en plena crisi econòmica vaig fer l’aposta d’editar una capçalera amb el suport de les empreses que ja eren els nostres clients, que van ser determinants en la seva implantació”, explica la directora.

En només quatre anys, la bona acollida del Nou Torrentí va ser decisiva per eixamplar la comarca i editar el seu germà gran, Nou Horta, que va néixer el 2012. Les dues publicacions tenen una periodicitat mensual i tiratges de 6.000 exemplars (Nou Torrentí) i 10.000 exemplars (Nou Horta), respectivament.

L’empresa editora és Nous Tractes i actualment té vuit treballadors, cinc dels quals a la redacció.