Anna Roca í Richard Wakefield durant la xerrada amb publicitaris (foto: Espai Línia).

L’Espai Línia va acollir dijous al vespre una conversa amb Anna Roca, directora general de l’agència Proximity a Barcelona i presidenta d’APG Spain (Account Planning Group). La trobada va tenir lloc en el marc del cicle Converses obertes del Gremi de publicitat, comunicació i màrqueting, i va ser exactament això: una xerrada entre una de les professionals de referència del sector de la publicitat i el màrqueting i més d’una vintena d’assistents.

El publicista i professor Richard Wakefield va presentar Anna Roca com una directiva top, construïda des de baix, primer com a copy, després com a directora creativa, planner i, finalment, directiva d’una gran empresa. Però, es preguntava Wakefield, com pot una dona arribar tan lluny, si només el 8% de les dones ho aconsegueixen? “Suposo que renunciant a moltes coses, i corrent més que els homes”, va contestar, sorneguera, la directora general de Proximity.

Al llarg de la trobada, Roca va anar explicant la seva trajectòria i com les crisis successives del sector han sigut “els seus moments”, perquè han desencadenat canvis laborals importants. A més, va destacar que també són un bon moment per a les dones: “En moments de crisi és més fàcil que el talent femení lideri els projectes, perquè les perspectives són escasses i l’statu quo de les empreses pensa que es pot permetre assumir el risc”.

Teletreball i salut en el sector de la publicitat

Roca i Wakefield en un moment de la sessió (foto: Espai Línia).

Un dels temes més comentats durant la conversa va ser la pandèmia i les seves conseqüències en l’organització de les empreses. “El teletreball i la digitalització han sigut un regal, perquè em permeten fer moltes més coses. Puc ser a Madrid cada dia”, afirmava Roca. “El temps és molt més elàstic des que som més digitals”, reblava. Tot i això, els assistents es van manifestar a favor de la hibridació, la combinació de fórmules presencials i virtuals, per mantenir la necessitat de contacte humà a les empreses en general, però sobretot a les creatives.

La directora general de Proximity a Barcelona també va parlar obertament d’un ensurt de salut que va patir fa uns anys a conseqüència de l’estrès de la professió. “En aquest sector treballem amb idees, intangibles que sempre ens causen estrès, però hem d’aprendre autocontrol, crear ambients respectuosos i generar eines per gestionar aquestes situacions”. A la seva empresa, per exemple, han engegat un programa de suport psicològic que està a disposició dels treballadors.

Finalment, Anna Roca va voler fer èmfasi en els canvis produïts en el sector. Segons explicava, el director de màrqueting, que depenia històricament del CEO, ara ja “no té tanta influència en el negoci”. Són els directors de tecnologia o de transformació els que treballen més a prop de la direcció. Amb tot, la directiva va destacar que, tecnologia a banda, el procés de treball continua sent el mateix, i que cal reivindicar el paper decisiu que tenen la publicitat i la comunicació a les empreses.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram