El 2023, Autocontrol – Associació per a l’Autoregulació de la Comunicació Comercial va revisar 33.620 projectes de publicitat remesos per anunciants, agències i mitjans abans de la seva difusió per verificar la seva adequació a la normativa legal i deontològica. En un 69,5% dels casos (23.366) l’organisme es va emetre un informe positiu; en el 30,34% (10.199) va realitzar alguna observació o proposar alguna modificació abans de la difusió de l’anunci, i en un 0,16% (55) va desaconsellar la proposta publicitària per no ajustar-se a la normativa.

El 2022, amb 36.187 revisions de campanyes realitzades, els percentatges van ser de 67,77%, 31,95% i 0,27%, respectivament. Així doncs, el percentatge d’informes positius emesos s’ha incrementat d’un any a l’altre.

En paral·lel a la revisió de projectes d’anuncis, l’any passat l’organisme d’autoregulació de la indústria publicitària estatal va atendre més de 5.100 consultes legals i deontològiques.

258 reclamacions rebudes

Per altra banda, el 2023, el Jurat de la Publicitat d’Autocontrol va resoldre 255 casos en els quals es van substanciar les 258 reclamacions rebudes. La major part (el 93,7%) van ser presentades per consumidors i associacions de consumidors, un increment de l’11,9% respecte de 2022.

El director general d’Autocontrol, José Domingo Gómez Castallo, celebra l’elevat nombre de campanyes sotmeses a revisió voluntàriament com el baix nombre de reclamacions en comparació amb els països de l’entorn. Segons ell, les xifres “posen de manifest que la indústria publicitària espanyola segueix sent una de les més responsables d’Europa”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram