Foto: Dani Ebo

Carlos Ortet (Barcelona, 1969) és el CEO de Zoopa Smart Agency. Llicenciat en Enginyeria Informàtica Electrònica a la Universitat Autònoma de Barcelona, té estudis de màrqueting i publicitat. Va treballar com a directiu de màrqueting i negocis a la multinacional Nike a l’estranger, i de tornada va fer-ho a l’agència El Sindicato i com a soci d’Andreu Buenafuente a El Terrat. Des de fa gairebé 16 anys gestiona el seu propi segell, Zoopa, una agència creativa que es dedica al màrqueting de continguts. Actualment és vicedegà del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya i director dels Premis Impacte. A Comunicació 21, Ortet explica com s’està preparant la Nit del Màrqueting i la Comunicació i els Premis Impacte 2023.

El Col·legi recupera la Nit del Màrqueting i la Comunicació. Què passarà el 8 de juny?
[Riu] Serà una nit molt memorable! Ho serà perquè la Nit (així és com la coneix el sector) és una cita que el sector sempre guarda amb molt bon record, era el gran esdeveniment a Catalunya dels publicitaris i del sector de la comunicació. I ara la recuperem amb molta energia. Som un sector que estem més avesats a fer celebracions per als altres que per a nosaltres. Ens convé molt a tots, anímicament, tenim una feina molt bonica i celebrem poc la sort que tenim.

I Sitges és el millor aparador per fer-ho?
Sí, indiscutiblement. De fet, aquesta festa se celebrava a Sant Pere de Ribes, així que ens mantenim al Garraf. Fer-ho a Sitges també vol dir que posem èmfasi en l’aposta pel territori, sortim de Barcelona. Així reforcem la posició de lideratge que Sitges té a Catalunya en la indústria de la comunicació audiovisual i la producció publicitària. Creem l’ecosistema perfecte.

Continuem amb la Nit, que coincideix amb el 25è aniversari del Col·legi.
Sí, aquest cop ho celebrem tot. Que ningú s’esperi un sopar clàssic i tòpic, serà un moment per xerrar, a peu dret, per passar-ho bé i on passaran coses. Hi haurà actuacions musicals, un tastet amb el cuiner Oriol Castro, i sorpreses exclusives que no puc desvetllar.

També hi haurà reconeixements als professionals del sector.
Serà el moment més emotiu de la Nit. El Col·legi reconeixerà 15 professionals que, per la seva trajectòria i la seva aportació, van transformar el sector. Si fos estudiant de Publicitat i Màrqueting no m’ho perdria per res del món, perquè no tornarà a passar, tots aquests talents no es tornaran a reunir.

“Tenint en compte els continguts i les campanyes presentades als Premis Impacte, es denota que ha estat un any ric per al sector”

La Nit va lligada al lliurament dels Premis Impacte i al festival Sitges Next.
És el combinat perfecte. Enguany hem integrat les xerrades al Sitges Next i tindrem dos dies amb un programa espectacular. Volíem incidir que és un punt de trobada i una celebració dels professionals. No és un premi d’una indústria cap als professionals, sinó un premi dels professionals cap als professionals. Serà un moment estel·lar per gaudir de Sitges, en ple Corpus, i per això hem canviat de data, ja que tradicionalment se celebrava a la tardor.

Arturo Valls presentarà els Premis Impacte.
[Somriu] Sí, tot i que parla un valencià impecable, ens ha promès que està practicant el català, perquè la Nit s’ho val.

En els Impacte 2023 hi ha hagut una sacsejada.
En aquesta edició hi ha una transformació gran del certamen. Hi ha noves categories, es premien els projectes i les campanyes, però també els professionals. El jurat és més plural que mai, tenim tots els al·licients perquè sigui una gran edició dels Impacte.

El termini de presentació dels Premis Impacte està a punt d’esgotar-se. Com està sent la participació del sector?
Sí, hem aplicat una pròrroga perquè tenim els telèfons bullint, i serem flexibles amb el termini de presentació de candidatures. Estem registrant molta participació, estem molt contents amb la resposta del sector, i tenint en compte els continguts i les campanyes presentades, es denota que ha estat un any ric per al sector.

“En aquests 25 anys, entre tots plegats, hem fet una feina important que legitima el Col·legi dins el sector a Catalunya”

Actualment, es comparen els números d’abans i després de la pandèmia. Com està el sector?
El nostre sector no és immune a la situació general, així que quan el món va bé, nosaltres anem bé, i quan no va bé, nosaltres en patim les conseqüències. No ens podem alegrar mai d’un moment difícil per a l’economia, però és veritat que quan té dificultats, hi ha sectors del màrqueting i la publicitat que s’han vist afavorits.

Quins s’han vist afavorits?
El màrqueting digital i de performances ha fet un pas endavant, la part creativa cada cop hi té més pes. En general, hi ha hagut sectors dins de la nostra indústria que s’han vist molt afavorits, tot i que no estem en el marc òptim de l’economia. Les xifres ens conviden a l’optimisme, com també les grans campanyes i productes que s’han fet des del mateix sector.

Per reforçar el moment dolç que viu el sector, una de les grans apostes que ha fet darrerament el Col·legi va ser la posada en marxa d’un hub. Creus que està tenint l’embranzida desitjada?
Crec que hub és com les paraules amistat i amor, són termes que s’han desdibuixat. Un hub és un lloc on s’aglutinen diferents companyies professionals per col·laborar, i està funcionant molt bé. És una junta més plural que mai i el concepte que el Col·legi havia de ser un organisme aglutinador està funcionant molt bé. Un hub també podria ser un lloc físic per vendre o llogar metres quadrats, però aquesta mai ha estat la nostra prioritat.

El Col·legi celebra 25 anys. Com han sigut i com s’està preparant per acollir els 25 següents?
Jo soc molt jove [riu] i només em puc referir a la història recent. Formo part de la junta del Col·legi, primer amb Rosa Romà, i ara amb Miquel Campmany. Puc assegurar que des del Col·legi s’ha produït una acceleració brutal. El ritme d’activitats és frenètic, amb una mirada molt àmplia per al sector, obert a tothom: des dels professionals que treballen en companyies petites i agències independents, fins a les grans, les de comunicació i relacions públiques. Així que, en aquests 25 anys, entre tots plegats, hem fet una feina important que legitima el Col·legi dins el sector a Catalunya.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram