El passat maig, CEDRO (Centre Espanyol de Drets Reprogràfics) va posar en marxa un servei automàtic que evita la inserció de publicitat en pàgines considerades pirata. Des d’aleshores, s’ha incrementat el nombre de dominis monitoritzats fins a superar els 700.

“Estem treballant molt per millorar els resultats aconseguits amb aquest servei, que oferim de forma gratuïta a socis i clients”, explica Jorge Corrales, director general de CEDRO. Des d’octubre, compta amb la col·laboració d’AGEDI (Entitat de Gestió de Drets de Propietat Intel·lectual), que “ha facilitat més de 100 dominis”, explica Corrales.

L’eina de CEDRO consisteix en una solució tecnològica que s’integra en les campanyes de publicitat digital i que exclou, a través de llistes automàtiques, webs i dominis de continguts culturals considerats pirata, entre els quals llibres, diaris i revistes.

Jorge Corrales afirma que ampliar l’abast d’aquesta eina a internet és important per dues raons. “Per una part, tallem una de les principals fonts de finançament de les pàgines pirata, i per l’altra, controlem que la publicitat digital d’una empresa no s’insereixi en aquest tipus de webs de forma automàtica ni en aquelles que inclouen anuncis fraudulents, la qual cosa és molt important per a la reputació de la seva imatge a la xarxa”, argumenta.

CEDRO assegura que l’ús d’aquest bloquejador de publicitat per a una marca suposa diferents beneficis, entre els quals “la reducció de riscos reputacionals, l’optimització del seu pressupost publicitari, el posicionament com a empresa que no contribueix al finançament d’aquests webs, el foment del consum legal de publicitat, el desenvolupament de pràctiques publicitàries saludables, sostenibles i de qualitat, el suport a la cultura original i als seus creadors, i la promoció de la responsabilitat cultural corporativa”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram