Deutsche Telekom, Orange, Telefónica i Vodafone s’han aliat per constituir una empresa europea de publicitat digital participada a parts iguals, que tindrà seu a Bèlgica i estarà gestionada per directius independents sota la supervisió d’un consell designat pels accionistes.

La pretensió de les quatre operadores de telecomunicacions és implantar a Europa una plataforma tecnològica de màrqueting digital basada en la privacitat que beneficiï consumidors, anunciants i editors. La Comissió Europea va donar la setmana passada el vistiplau a la creació d’aquesta societat conjunta, ja que considera que no plantejarà problemes de competència.

En proves

L’empresa conjunta és el resultat llançat per Vodafone i dirigit per les quatre operadores per desenvolupar una solució tecnològica per a la publicitat digital a nivell europeu, per tal de competir amb multinacionals estatunidenques com Google o Meta. “La plataforma s’ha dissenyat des del principi amb l’objectiu de complir amb la política europea de protecció de dades, com el GDPR i la directiva sobre privacitat”, remarquen les telecos en un comunicat conjunt.

La plataforma, que es troba en proves, requereix del consentiment de l’usuari per activar les comunicacions de les marques a través dels editors. L’única dada que es comparteix és un token digital pseudoanònim. D’aquesta manera, les empreses podran reconèixer els usuaris sota pseudònim als seus webs o aplicacions, agrupar-los en diferents categories i adaptar els seus continguts a grups específics.

L’any passat, el projecte es va posar a prova “amb èxit” a les xarxes de Vodafone i Deutsche Telekom a Alemanya, juntament amb editors i anunciants en línia. Les operadores de telecomunicacions ara estudien la possibilitat de fer proves pilot addicionals a França i Espanya.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram