Carlos Ortet, Oscar Peña, Isabelle Blanc i Jordi Torrents (foto: Col·legi de Màrqueting i la Comunicació).

El Palau Robert de Barcelona ha acollit aquest dijous la primera sessió de l’any del cicle El Mirador Indiscret del Col·legi de Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, que ha posat la seva mirada en les tendències del sector per al 2023. Un dels pronòstics que s’ha posat sobre la taula és que aquest any serà el de la transformació de les experiències gràcies a la intel·ligència artificial.

La sessió ha comptat amb la participació d’Oscar Peña, cap d’innovació i tecnologia a Wunderman Thompson España; Isabelle Blanc, client manager insights division a Kantar, i Jordi Torrents, strategic planning director d’Ogilvy Barcelona, moderats per Carlos Ortet, CEO de Zoopa i vicedegà d’innovació en continguts i producció del Col·legi.

En la seva intervenció, Oscar Peña ha presentat per primer cop a Barcelona l’informe The Future 100 que realitza anualment Wunderman Thompson. L’estudi destaca quatre grans tendències. La primera, Super-self, on la tecnologia ens canvia i potencia la nostra manera de relacionar-nos. La segona, Pertinença, on surt la necessitat de compartir interessos comuns en comunitats verticals davant el cansament creixent a les xarxes socials. La tercera, Sentir, a través de la demanda creixent d’experiències immersives, i fins i tot extremes, que faci desconnectar a la gent de la seva activitat diària. I la darrera, Actuar, on empreses i ciutadans cada vegada es comprometen més amb temes com la diversitat i la sostenibilitat.

Per la seva banda, Isabelle Blanc ha centrat la seva intervenció en l’estudi BrandZ que elabora anualment Kantar, i en quines són les palanques que les empreses necessitaran per adaptar-se al 2023. L’informe destaca que vivim un context de paradoxa de la por, amb una gran incertesa, però amb una tendència a l’optimisme. El document també apunta que els consumidors estan cada cop més interessats en les accions de consum que aportin valor a través de les experiències i la tecnologia. BrandZ distingeix tres elements que poden potenciar aquesta experiència de marca: la personalització, la reputació i la confiança. Finalment, les quatre palanques clau que subratlla l’informe són apostar per la diferenciació, fomentar l’afinitat, la innovació i la sostenibilitat.

El darrer ponent, Jordi Torrents, ha compartit reflexions sobre l’impacte que tenen les tecnologies en les propostes de valor de les empreses, provocant un canvi en l’esquema habitual. El directiu ha destacat la tendència cap a una democratització de la intel·ligència artificial, encara més potent durant el 2023, i com les marques hauran d’adaptar-la per crear oportunitats. En aquesta línia, ha dit que es pot utilitzar la IA per generar contingut i una major personalització dels entorns de compra. Segons Torrents, la IA “dona superpoders”, perquè ha de ser un multiplicador dels actius de les marques per respondre a insights dels públics objectius.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram