José Domingo i Xevi Xirgo segellen el conveni (foto: CAC).

El Consell de l’Audiovisual de Catalunya i Autocontrol – Associació per a l’Autoregulació de la Comunicació Comercial han signat un nou conveni que referma la col·laboració entre ambdues parts per garantir la protecció de les persones usuàries en l’àmbit de la publicitat.

El nou conveni ha estat signat aquest dimarts pel president del CAC, Xevi Xirgo, i el director general d’Autocontrol, José Domingo. La seva vigència és de quatre anys i pren el relleu del conveni de 2011 prorrogat el 2020.

En tots els casos, l’interès ha estat fomentar la via de l’autoregulació en l’àmbit publicitari, especialment –tal i com subratlla el nou text– des de la remodelació de la Llei general de la comunicació audiovisual el passat juliol. Les dues entitats recorden que la renovada normativa de l’audiovisual fa una aposta ferma per l’autoregulació com a complement de les mecanismes legislatius, judicial i administratius vigents pel que fa a la protecció dels usuaris.

Segons el conveni, el CAC pot demanar a Autocontrol informació sobre si un missatge publicitari determinat ha obtingut un informe positiu en el marc del procés de consulta prèvia o copy advice. També pot sol·licitar si aquest missatge ha estat objecte d’un procediment de resolució extrajudicial de controvèrsies en el si del Jurat de la Publicitat d’Autocontrol. En ambdós casos, les decisions seran traslladades al CAC i podran ser incorporades a l’expedient que tramiti l’ens regulador.

A més, el Consell de l’Audiovisual també podrà instar el Jurat de la Publicitat per tal que actuï sobre una comunicació comercial determinada. Les decisions resultants podran ser incorporades a l’expedient del CAC, que alhora haurà d’informar a Autocontrol de les resolucions que eventualment adopti.

La consulta prèvia o copy advice consisteix en l’assessorament per part d’Autocontrol sobre la correcció legal i ètica d’un projecte de campanya publicitària abans que sigui difosa. Aquesta consulta, que és voluntària i no vinculant, la poden sol·licitar els anunciants, les agències o els mitjans.

El Jurat de la Publicitat d’Autocontrol és un sistema extrajudicial de resolució de controvèrsies en matèria publicitària, i està integrat per experts de diferents àrees, com ara el dret, l’economia, la sociologia o la comunicació comercial.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram