El Consell de l’Audiovisual de Catalunya ha instat la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals i Radiocat XXI al “cessament immediat o modificació” de la campanya institucional de la Generalitat Tenim clara la nostra destinació, perquè entén que inclou missatges que destaquen la gestió del Govern, cosa no permesa per la normativa. L’acord del ple ha estat adoptat per majoria.

La resolució es produeix després d’analitzar els anuncis emesos per TV3, Catalunya Ràdio i RAC1 la setmana passada, i per això la petició de l’ens regulador s’ha adreçat als prestadors.

Argumentari normatiu

L’anàlisi del CAC constata que l’espot inclou continguts que destaquen la gestió o els objectius assolits per la Generalitat en diferents aspectes relacionats amb l’obra de govern, com ara educació, sanitat, serveis socials, llengua, polítiques d’habitatge i transports. A més, el discurs “es reforça amb diverses expressions en primera persona del plural que només es poden associar amb l’acció del Govern de la Generalitat”.

Així doncs, l’anàlisi estableix que la campanya Tenim clara la nostra destinació incorpora elements que “no s’adequarien a les característiques pròpies de la publicitat institucional”.

El CAC argumenta que la Llei de la comunicació audiovisual de Catalunya indica que la publicitat institucional “no pot promoure ni desenvolupar campanyes que tinguin com a finalitat destacar la gestió o els objectius assolits pels poders públics”. A més, la Llei estatal de publicitat i comunicació institucional estableix la mateixa restricció.

L’ens també recorda que, quan s’emeten anuncis de tercers que infringeixen la normativa, la responsabilitat administrativa no recau en el prestador del servei, tot i que “haurà de cessar en l’emissió d’aquesta comunicació comercial al primer requeriment de l’autoritat audiovisual”, segons indica la Llei general de la comunicació audiovisual estatal.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram