El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya reclama que es millorin les condicions generals i els processos de selecció dels concursos que es convoquen en el sector (tant públics com privats) en benefici d’anunciants i agències.

L’entitat accepta els concursos com a mètode per a la selecció de les empreses que han de desenvolupar campanyes o projectes de màrqueting, comunicació, publicitat o relacions públiques, però insta totes les parts implicades a iniciar un procés de reflexió per millorar-ne les condicions en benefici d’anunciants i agències.

Els principals punts que el Col·legi considera que cal abordar fan referència als terminis de les convocatòries i presentació de propostes; la quantitat de participants; la remuneració; la protecció de les idees presentades, i l’actualització dels requisits que es demanen en molts plecs.

Procés de debat en marxa

Així doncs, la junta de govern del Col·legi ha posat en marxa un procés de debat. Per una banda, ha creat una taula de treball entre anunciants i agències per abordar tots els aspectes necessaris per millorar el procés de selecció d’empreses de serveis publicitaris, màrqueting digital i comunicació. En paral·lel, impulsa un comitè d’administracions públiques (amb representants de la Generalitat, diputacions, ajuntaments i altres entitats públiques i privades) per tal d’assessorar-les i acompanyar-les en el procés de millora dels seus concursos.

“Aquest és un repte que el sector ha d’afrontar des de fa molt de temps, perquè les exigències a les agències cada cop són més altes i els terminis per treballar propostes creatives més curtes”, explica el degà del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació, Miquel Campmany. “No té sentit invertir esforços, recursos i creativitat en concursos que no estiguin sota un marc de treball consensuat per totes les parts”, afegeix al respecte.

Campmany remarca que, com a Col·legi professional, la seva essència és “vetllar per la qualitat i la professionalitat del sector, i en aquest marc té encaix aquesta reivindicació”.

Finalment, el Col·legi està treballant en un nou codi de bones pràctiques sobre els concursos i en l’actualització del Codi Deontològic que es va aprovar el 2002, i que va ser el primer a regular a l’Estat l’activitat dels professionals del sector.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram