El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya i l’Associació Empresarial de Publicitat han signat un conveni de col·laboració amb l’objectiu principal d’impulsar el sector. Sota el nom #FemSector, ambdues institucions treballaran conjuntament en aquells projectes i iniciatives que acordin i que considerin importants per al desenvolupament del màrqueting, la comunicació, la publicitat i les relacions públiques.

Entre els objectius plantejats hi ha l’enfortiment i la recuperació del pes del sector com a referent a nivell internacional gràcies a la potenciació d’aspectes com la formació i digitalització de professionals i empreses; l’organització d’esdeveniments per fomentar el networking i les oportunitats de negoci; l’estandardització dels concursos publicitaris, o la regulació de les bones pràctiques sectorials.

Addicionalment, tant el Col·legi com l’Associació valoraran oferir avantatges compartits per als membres d’ambdues institucions, incrementant d’aquesta manera els serveis que ofereixen als seus membres.

El seguiment de la col·laboració es farà mitjançant una comissió mixta, amb representants de les dues juntes de govern, que s’encarregarà de coordinar i decidir sobre els projectes a treballar.

En benefici del sector i el país

“La col·laboració sempre és una bona notícia. Aquesta d’avui ho és per al nostre sector, perquè permetrà impulsar projectes rellevants per al màrqueting i la comunicació a Catalunya en benefici de professionals i empreses, i de l’economia del país”, ha assenyalat Rosa Romà, degana del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació, en l’acte de signatura, celebrat aquest dimarts.

Per la seva part, Álvaro Montoliu, president de l’Associació de Publicitat de Catalunya, ha apuntat que l’acord de col·laboració “és sinònim de la unitat del sector, que era una de les prioritats de la nostra junta directiva: a partir d’avui les dues institucions més representatives treballaran de la mà per recuperar el lloc prominent que Catalunya té en el nostre sector a nivell estatal. Representem l’1% del PIB de Catalunya”, ha remarcat.