El Pla de publicitat i comunicació institucional 2024 del Govern espanyol preveu una inversió de 138.299.864 euros en 162 campanyes, una disminució del 5,26% respecte als 145.985.970 euros i 193 campanyes planificades l’any passat. Respecte del 2007, quan es va elaborar el primer Pla de publicitat i comunicació institucional, amb 268.082.143 euros pressupostats, la reducció és del 48,41%.

El pes inversor de les campanyes previstes l’encapçalen el Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació amb 21.562.954 euros (el 15,59% del pressupost total); el d’Igualtat amb 17.521.000 euros (12,67%); el de Transformació Digital i de la Funció Pública amb 13.658.151 euros (9,88%), i el d’Interior amb 11.389.800 euros (8,24%). Aquests quatre ministeris (els únics que superen els 10 milions cadascun) sumen el 46,38% del total de la inversió en publicitat institucional prevista per l’Executiu de Pedro Sánchez aquest any.

De les 162 campanyes previstes per al 2024, el 73,5% inserirà anuncis a internet (incloent mitjans digitals); el 56,79% en ràdio; el 50% en premsa (mitjans gràfics, incloent dominicals i suplements); el 42,59% en televisió, i un 29,01% en revistes. A més, un 35,8% de les campanyes empraran suports exteriors; l’11,11% el cinema; un 9,26% les relacions públiques, i el 3,7% el màrqueting. Finalment, el 29,63% de les campanyes recorreran a altres eines de comunicació: fullets, vídeos, blogs, pòdcasts o publicacions en xarxes socials pròpies i webs oficials.

132 milions en publicitat comercial

Per altra banda, el pla preveu que l’Administració General de l’Estat durant aquest 2024 destini 131.760.443 euros en 57 campanyes de caràcter comercial (les d’organismes públics com Loteries de l’Estat, Correus, Renfe o RTVE), un augment del 7,01% respecte dels 123.125.731 euros per a les 54 campanyes previstes l’any passat.

Si se sumen les campanyes institucionals i les comercials, la inversió publicitària total que el Govern espanyol preveu per aquest any és de 270.060.307 euros, un 0,35% més respecte a la planificació de 2023.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram