El Govern pretén restringir la publicitat, la promoció i el patrocini d’empreses i establiments joc, segons es contempla en l’esborrany del Projecte de llei d’acompanyament dels pressupostos de la Generalitat de 2024, al qual ha tingut accés l’ACN.

Entre altres modificacions, s’incorpora un article (l’11) que prohibeix els anuncis que promoguin, incitin o estimulin la pràctica de l’activitat del joc; que suggereixin que el joc pot solucionar problemes personals, econòmics o financers; que emprin un llenguatge i imatges no inclusives i sexistes, o que estiguin dirigits a menors.

A més, les empreses i establiments de joc no podrien promocionar-se a la via pública o en mitjans de transport si infringeixen alguns dels supòsits anteriors.

El nou article tampoc permetria la publicitat de l’activitat de joc, de les empreses i dels establiments de joc en instal·lacions esportives en què entrenin o competeixen menors d’edat.

Un cop entrés en vigor la modificació, el Govern desenvoluparia, mitjançant un decret, el règim específic de publicitat dels jocs i les apostes i dels establiments de joc en els reglaments corresponents, així com també el règim de publicitat a les seves pàgines web, les portes d’accés i a l’interior dels locals.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram