El Ministeri de Consum ha enviat advertències de sanció a alguns “grans influencers” per difondre missatges sense el corresponent avís que es tracta d’anuncis pels quals reben algun tipus de contraprestació. L’enviament de les advertències és fruit d’una investigació a les grans plataformes de xarxes socials per identificar possibles casos de publicitat encoberta. Les multes podrien superar els 100.000 euros.

La Subdirecció General d’Inspecció i Procediment Sancionador de la Direcció General de Consum ha estat l’encarregada de realitzar un escombratge massiu per canals de vídeo en línia. El resultat indica que un 77,75% de les publicacions revisades incompleixen amb l’obligació d’identificar les publicacions amb contingut publicitari.

Així doncs, Consum ha contactat els perfils públics “potencialment infractors” i els ha instat a acabar amb el seu comportament, facilitant-los el Codi de conducta sobre l’ús d’influencers en la publicitat per donar a conèixer un catàleg de bones pràctiques, sense perjudici de la possibilitat d’incoar expedients sancionadors, si s’escau.

Segons el Ministeri, els perfils que han rebut la notificació tenen un “especial impacte” sobre els consumidors (per nombre de seguidors i visualitzacions de les seves publicacions), i “en especial” sobre la infància.

Consum recorda la Llei considera les pràctiques comercials deslleials aquelles comunicacions que serveixen per promocionar un bé o servei sense que quedi clarament especificat que es tracta d’un contingut publicitari. En aquests casos, subratlla, els influencers poden ser considerats com a subjectes infractors, independentment que també ho sigui l’empresa anunciant, per la seva participació en la comunicació comercial encoberta.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram