L’Associació Empresarial de Publicitat ha atorgat la desena edició del Premi Nacional de Creativitat José María Ricarte a títol pòstum a l’economista José María Gay de Liébana (mort el passat 16 de juliol), que ha recollit la seva dona Mercedes Orfila. L’acte ha tingut lloc aquest dimarts a la seu de la Foment del Treball.

El guardó reconeix les idees innovadores en publicitat, comunicades amb senzillesa, veracitat i respecte. “Això encarnava en José María i aquest ha sigut l’esperit d’aquest premi que vol recordar la seva figura”, ha dit Álvaro Montoliu, president de l’Associació.

José María Ricarte fill ha assegurat que darrere l’ADN Ricarte es troba l’humor, la ironia i la saviesa. “Vam aprendre des de petits que la creativitat era una cosa que anava més enllà de la publicitat”, ha dit. A més, ha dedicat unes paraules a Gay de Lièbana: “va ajudar molta gent a entendre tot el que semblava molt concret i difícil”.

L’escriptor Leopoldo Abadia, gran amic del premiat, ha volgut destacar la seva força: “El vam veure lluitar, però sense cara de lluita”, ha afirmat.

Finalment, el director general de Mitjans de la Generalitat de Catalunya, Jordi del Río, ha destacat la capacitat d’indignació de Gay de Liébana: “Es podia discrepar molt amb ell, però em fascinava la seva capacitat d’indignar-se davant les injustícies”, ha apuntat.