El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya i l’Associació Empresarial de Publicitat s’han pronunciat sobre la prohibició de la publicitat d’aliments i begudes no saludables quan es dirigeixi a menors de 16 anys anunciada dijous pel ministre de Consum, Alberto Garzón.

D’entrada, el Col·legi subratlla que se suma a la causa per lluitar contra l’obesitat i el sobrepès infantil. Amb tot, també vol deixar constància que la publicitat “ha demostrat històricament la seva capacitat d’adaptació als canvis legislatius”, i per tant considera que empreses i consumidors “han de trobar el punt d’equilibri per poder contribuir a aquesta causa”.

En un comunicat, l’entitat també posa en valor “la capacitat que té la publicitat per influir positivament en l’ús responsable de productes i serveis i d’incidir en la conscienciació de les pràctiques saludables”.

Per la seva part, l’Associació es mostra força reàcia a la nova legislació, malgrat entendre que “per davant de tot ha d’estar la salut de les persones”. “No podem permetre posar en risc una inversió que manté molts llocs de treball en la indústria publicitària en la qual incloem als mitjans”, assenyala el seu president, Álvaro Montoliu.

“Sempre he pensat que la formació hauria d’estar abans que la prohibició, i seria més lògic treballar en una legislació, acompanyada de campanyes, sobre uns certs components d’aquests productes, limitant sucres afegits, grasses”, afegeix.