El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, l’Associació Espanyola d’Anunciants (aea) i Scopen, de la mà d’Ipsos, han presentat els resultats de l’informe de les principals tendències dels Premis Eficàcia en la comunicació comercial. La presentació ha tingut lloc aquest dijous al Cercle Artístic de Barcelona en el marc del cicle El Mirador Indiscret del Col·legi de Màrqueting i la Comunicació.

El treball destaca com a principals tendències la importància de la construcció de marca a llarg termini, centrar-se en el consumidor per fer campanyes més eficaces, atrevir-se a sortir d’allò convencional i establert, treballar les emocions en les comunicacions, gestionar adequadament els pressupostos, o prioritzar els mitjans digitals en les comunicacions. Els resultats de l’estudi han estat presentats per Toni Seijo, creative excellence & audience measurement service lines leader d’Ipsos.

A continuació ha tingut lloc una taula de debat amb Iolanda Casalà, head of strategy de McCann Barcelona; Josep Maria Piera, chief client officer de VML; Javier Coromina, director de comunicació i mitjans d’Idilia Foods, i Franco Martino, director de comunicació corporativa i relacions institucionals de Ferrero, moderats per Silvia Bajo de l’aea.

En la sessió s’ha posat en valor la importància de la construcció de marca a llarg termini si les marques volen desenvolupar una comunicació eficaç i vendre. Aquestes, s’ha dit, poden tenir efecte a curt termini, però no sempre es produeix quan és a l’inrevés.

Durant la taula s’ha destacat que els anunciants que han incidit en les emocions en la seva comunicació ara tenen marques fortes que prevaldran en el temps. Els participants també han fet referència al seny i el sentit comú a l’hora de gestionar les comunicacions.

Finalment, els ponents han destacat que la complexitat del sector cada vegada és més gran i, per tant, augmenta la responsabilitat i el repte dels professionals que es dediquen al màrqueting i la comunicació.

El degà del Col·legi, Miquel Campmany, ha estat l’encarregat de donar la benvinguda als assistents, destacant la importància de l’ofici, així com el rol que tenen els seus professionals. Tot seguit, Lidia Sanz, directora general d’aea i César Vacchiano, president i CEO d’Scopen, han expressat la seva satisfacció per poder fer aquesta acte a Barcelona i la seva intenció de repetir en futures ocasions.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram