L’Associació Espanyola d’Anunciants (aea) considera que el Projecte de llei general de comunicació audiovisual aprovat pel Congrés dels Diputats tindrà “conseqüències negatives” per als interessos dels anunciants. 

L’entitat explica que, per una part, la futura normativa incrementa la possibilitat d’emetre més anuncis per hora, tant en els canals de televisió en obert com de pagament. En concret, es passaria del màxim de 12 minuts per hora actual als 144 minuts entre les 6 i les 18 h, i de 72 minuts entre les 18 i les 24 h. 

Així doncs, l’aea alerta que s’incrementarà la “saturació publicitària” amb l’ampliació dels blocs en les franges de major audiència, amb una afectació “negativa” per als interessos dels anunciants, ja que “decaurà l’eficàcia de les inversions publicitàries” en el mitjà televisiu per “l’atipament” dels telespectadors.  

L’Associació critica que, malgrat els mecanismes d’autoregulació i corregulació “s’han demostrat exitosos”, el text de la nova llei “deixa en mans de les administracions la possibilitat d’establir restriccions addicionals que no estiguin acordades”. 

Així doncs, l’aea demana un cop més “una legislació que protegeixi l’usuari, però que també sigui justa i proporcional per al desenvolupament econòmic” dels anunciants. Un sector, subratlla, “responsable i autoregulat que incideix amb un 1,23% en el PIB, representa més de 43.000 empreses i genera a Espanya un volum de negoci superior als 18.720 milions”.