El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya va celebrar dilluns la segona sessió de la seva nova activitat, La Torradora (trobades en format d’esmorzar per aprofundir sobre temàtiques i disciplines concretes), amb directius d’agències com a convidats.

Una de les principals conclusions a què es va arribar és la necessitat de reafirmar la creativitat com a valor més important a l’hora de transformar les empreses. Durant el temps de pandèmia s’han vist poques idees que realment hagin estat trencadores, i això és degut a la virtualitat. La creativitat necessita de la presencialitat dels equips per treure el màxim potencial.

En la sessió van participar Miquel Martret, financial de Tree House; Carlos Ortet, fundador de Zoopa; Raul Gassol, CEO i fundador d’Areyoutalkingtome; Xavier Folguera, director d’Advertis; Sam Júdez, managing director a DDB Spain; Paul Fleming, founder & president de Barcelona Virtual; Laura Herrero, directora de comunicació de Barcelona Virtual; Ana Moragues, directora de comptes a Sidecar SGM; Jordi Urbea, senior vicepresident d’Ogilvy Spain i CEO d’Ogilvy Barcelona; Antonio Traugott, director general del Col·legi, moderats per Sergi Nebot, director de la Revista Control a Catalunya.

La Torradora es va iniciar amb una ronda d’intervencions per copsar en quin moment estem ara i què ha suposat la pandèmia per a les agències. Tots van estar d’acord en què han estat dos anys d’incertesa on les marques han seguit una tendència més conservadora en les accions a dur a terme. Tot i la situació, es destaca la capacitat de transformació davant la necessitat de buscar altres vies i iniciatives que avui encara continuen vigents.

El valor de la presencialitat

Els directius de les agències participants van apuntar que la pandèmia ha posat en valor l’equip de management, la figura dels sèniors, així com el coneixement tecnològic dels més joves. També van mostrar un cert optimisme per al 2022, constatant l’inici positiu de l’any i veient les oportunitats que es presenten tenint en compte la necessitat d’adaptació i coneixement que tenen les marques.

En la sessió, els directius van considerar que durant el temps de pandèmia s’han vist poques idees que realment hagin estat trencadores, i ho van atribuir a la virtualitat. En aquest sentit es va destacar que la creativitat necessita de la presencialitat dels equips per treure el màxim potencial.

Finalment, a La Torradora es va parlar dels canvis innovadors provocats per la tecnologia, que porten a noves formes de comunicar. En aquesta línia, es va concloure que tecnologia i creativitat es complementen.