Foto: Col·legi del Màrqueting i la Comunicació

El Teatre Prado de Sitges va acollir dijous al vespre el lliurament dels Premis Impacte 2023, el màxim reconeixement que atorga Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya a professionals, agències, marques i empreses del sector. Enguany, els guardons s’han lliurat en el marc del 25è aniversari de l’entitat, que a més ha recuperat la Nit del Màrqueting i de la Comunicació, i com a colofó del festival d’innovació en comunicació Sitges Next.

En aquesta edició, els Premis Impacte han renovat i ampliat les categories que distingeixen campanyes i accions, amb un jurat professional específic per a cadascuna d’elles. Per altra banda, s’han incorporat reconeixements als professionals per l’aportació realitzada durant el darrer any en diferents àmbits, amb la junta de govern del Col·legi com a jurat.

Enguany, l’entitat ha distingit l’economista i especialista en màrqueting Enric Jove com a Membre d’Honor del Col·legi, per la seva trajectòria professional i la seva aportació al sector durant més de 30 anys.

La campanya més guardonada en aquesta edició ha estat Quan el cor s’atura de La Marató de TV3, amb tres Premis Impacte, dos d’or i un de bronze.

Gran punt de trobada del sector

Alguns dels professionals reconeguts durant la Nit (foto: Col·legi del Màrqueting i la Comunicació).

Després del lliurament dels premis, es va celebrar la recuperada Nit del Màrqueting i la Comunicació als jardins del Teatre Prado, que va comptar amb la presència i les paraules de la directora general de Difusió de la Generalitat, Eva Pomares.

Durant l’acte es va reconèixer la tasca de més de 30 de professionals històrics que han construït i liderat el sector del màrqueting, la comunicació, la publicitat i les relacions públiques, entre els quals Esteve Farrero, Luis Morillas, Mercè Cucurny, Enric Nebot, Roldán Martínez, Tito Coca, Lluís Bassat, Cuca Canals, Joaquín Lorente, Agustín Elbaile o Ferran Martorell.

“La Nit del Màrqueting i la Comunicació és el gran punt de trobada de totes les diversitats del nostre sector, i del seu futur –amb el Sitges Next– i present, amb els Premis Impacte, que reconeixen el millor del que fem cada any. I aquest any, punt també de trobada amb el nostre passat, celebrant els 25 anys i homenatjant les dones i homes que van liderar la construcció d’unes professions innovadores i admirades, i que ho han de tornar a ser amb força”, va dir en la seva intervenció el degà del Col·legi, Miquel Campmany.

Palmarès dels Premis Impacte 2023 a campanyes i projectes

Impacte de la creativitat/idea

  • Or: Quan el cor s’atura / Client: La Marató de TV3 / Agència: K1000
  • Plata: Volkswagen Loading / Client: Volkswagen / Agència: Ogilvy
  • Bronze: Vueling check in / Client: Vueling / Agència: Ogilvy
  • Bronze: En España Kevin Bacon es una hamburguesa / Client: Goiko / Agència: AppleTree

Impacte de l’estratègia de mitjans

  • Or: Quan el cor s’atura / Client: La Marató de TV3 / Agència: CCMA
  • Plata: Asseure’s a llegir / Client: Penguin Random House / Agència: Carat
  • Bronze: Realitat millorada / Client: Noel / Agència: Havas Media

Impacte en xarxes socials

  • Plata: En España Kevin Bacon es una hamburguesa / Client: Goiko / Agència: AppleTree
  • Bronze: El nombre de la pasta / Client: Pastas Gallo / Agència: Iboo Agency
  • Bronze: Los Panas / Client: Santa Lucía / Agència: You Planet

Impacte de la comunicació / acció corporativa

  • Or: The hidden drug / Client: LLYC / Agència: LLYC
  • Plata: El apellido femenino / Client: LLYC / Agència: LLYC
  • Bronze: Feel the Technology / Client: Mobile World Capital / Agència: Mobile World Capital

Impacte des de l’esdeveniment

  • Or: Extreme Barcelona / Client: Urban World Series / Agència: Seven Mila
  • Plata: Perelada 100. Els sentits de la història / Client: Perelada vins i caves / Agència: Perelada vins i caves
  • Bronze: House of Dragon / Client: HBO / Agència: PS21 Barna

Impacte de la investigació

  • Or: El apellido femenino / Client: LLYC / Agència: LLYC
  • Plata: Growing up should be fun / Client: Nesquik / Agència: McCann

Impacte de la innovació

  • Or: Social Live Shoping / Client: Adolfo Domínguez / Agència: Multiplica
  • Plata: Entrenadores / Client: CaixaBank / Agència: McCann
  • Bronze: Crims / Client: Generalitat de Catalunya / Agència: Zoopa

Impacte del disseny

  • Or: Ugly Data Sweater / Client: Proximity / Agència: Proximity
  • Or: SAGA, Saló del Gaming / Client: Plataforma per la Llengua / Agència: Evil Love
  • Plata: 7 principis, 7 obres d’art / Client: Creu Roja / Agència: La Casa de Carlota
  • Bronze: La juguetería del mar / Client: Baleària / Agència: La Buena

Impacte de la producció

  • Or: Catalunya ve de gust / Client: Agència Catalana de Turisme / Agència: McCann
  • Plata: Provem-ho en català / Client: Departament de Cultura / Agència: McCann
  • Bronze: Quan el cor s’atura / Client: La Marató de TV3 / Agència: K1000

Impacte de la construcció de marca

  • Plata: Be the Meister / Client: Jägermeister / Agència: McCann
  • Bronze: Movimiento BeCorp / Client: BCorp / Agència: Apple Tree

Palmarès dels Premis Impacte 2023 a professionals

  • Corporate communicator: Carme Miró
  • Marquetinià: Josep Ametller
  • Estratega de marca: Ignasi Prieto
  • Estratega de mitjans: Javier Coromina
  • Creatiu: Camil Roca
  • Gestora de clients: Laura Abascal
  • Productora de continguts digitals: Laura Escanes
  • Data/tecnologia: Marta Vallés
  • Internacional: Àlvar Suñol
  • Premi Universitats al talent jove: Sheila Boudount
  • Membre d’Honor: Enric Jové
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram