Núria Vilanova, Premi d’Honor del Col·legi [foto: Maria Cerezuela].

El Teatre Prado de Sitges va acollir dijous al vespre el lliurament de l’onzena edició dels Premis Impacte, el màxim reconeixement que atorga Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya a professionals, agències, marques i empreses del sector.

Enguany, l’entitat ha distingit la fundadora i presidenta d’Atrevia, Núria Vilanova, amb el Premi d’Honor del Col·legi per la seva trajectòria professional, el seu esperit emprenedor, i el seu compromís amb els valors socials.

Pel que fa als premis a campanyes i projectes, VML ha estat l’agència més guardonades amb dos ors, una plata i dos bronzes per les seves campanyes per a Heinz. Per darrere es troben McCann Worldgroup Spain (amb dos ors i dos bronzes), Ogilvy Barcelona (un or i tres bronzes) i Aple Tree (dos ors i una plata).

Finalment, també es va atorgar una menció especial al 3Cat per la posada en marxa de la plataforma. Va recollir el guardó Rosa Romà, presidenta de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals i exdegana del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació.

Rosa Romà recull la menció especial per al 3Cat [foto: Maria Cerezuela].

En el torn de parlaments, el degà del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, Miquel Campmany, va posar en valor la funció que fa l’entitat en la societat catalana: “Som el col·legi de les persones, dels professionals, aquells qui cada dia mostren el seu talent a l’hora de transformar les marques”. Campmany va aplaudir l’assistència de més de 300 persones del sector del màrqueting i la comunicació del país al Teatre Prado. “Veure aquesta platea plena de gom a gom reforça la tasca del Col·legi i, sobretot, la del sector”, va reblar.

El primer tinent d’alcaldessa de l’Ajuntament de Sitges, David Martínez, va subratllar que “per segon any consecutiu, Sitges s’ha convertit en la capital de la comunicació, la publicitat i el màrqueting”. A més, va ressaltar que, durant el 2023, la població va acollir més d’un centenar de produccions de cinema, sèries, vídeos musicals i anuncis. “El 2024, serà molt millor!”, va pronosticar. Sobre l’aliança amb el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació, Martínez va qualificar-la de “suma positiva”.

Després del lliurament dels Premis Impacte, es va celebrar la Nit del Màrqueting i la Comunicació als jardins del Teatre Prado amb sopar i actuacions musicals. El final de festa es va traslladar al xiringuito La Iguana de la platja.

Els professionals guardonats amb els Premis Impacte [foto: Maria Cerezuela].

Palmarès dels Premis Impacte 2024 a campanyes i projectes

Impacte de la creativitat/idea

  • Or: New Heinz tomato ketchup pasta sauce / Client: The Kraft Heinz Company / Agència: VML
  • Plata: Dona (MC Happy Day) / Client: McDonald’s / Agència: True
  • Bronze: Long live the King / Client: Burger King / Agència: VML

Impacte de l’estratègia de mitjans

  • Or: Plan Cabo Suelto / Client: Estrella Galicia / Agència: YouPlanet
  • Plata: Buena huella / Client: Naturgy / Agències: Arena Media i Havas Play
  • Bronze: Celebrémonos más / Client: Codorniu / Agència: Universal McCann
  • Bronze: Support the supports / Client: Oxfam / Agència: Viernes

Impacte en xarxes socials

  • Or: New Heinz tomato ketchup pasta sauce / Client: The Kraft Heinz Company / Agència: VML
  • Plata: Es de Vinted / Client: Vinted / Agència: YouPlanet
  • Bronze: Created by Night / Client: Jägermeister / Agència: Ogilvy Barcelona

Impacte de la comunicació / acció corporativa

  • Or: Profesores de incorformismo / Client: CaixaBank / Agència: McCann Worldgroup Spain
  • Plata: Una marca per triomfar a nivell global / Client: Seat Cupra / Agència: Apple Tree
  • Bronze: Buena huella / Client: Naturgy / Agències: Arena Media i Havas Play

Impacte des de l’esdeveniment

  • Or: World Premier presentation Cupra Travascan / Client: Seat Cupra / Agència: Apple Tree
  • Plata: Zurich Marató Barcelona 2024 / Client: Zurich Marató Barcelona / Agència: RPM Sports by Experientia
  • Bronze: Love is in the Airdrop / Client: Vueling Airlines / Agència: Ogilvy Barcelona

Impacte de la investigació

  • Or: Celebrémonos más / Client: Codorniu / Agència: Universal McCann
  • Plata: Unforgettable gift New York / Client: Porcelanosa / Agència: Initiative
  • Bronze: You do you/ Client: Iberostar/ Agència: McCann Worldgroup Spain

Impacte de la innovació de producte

  • Or: Cupra DarkRebel / Client: Seat Cupra / Agències: Apple Tree, Citizen, Edelman i Droga5
  • Plata: Uncharred Inclusive / Client: PortAventura / Agència: Zoopa
  • Bronze: Absolutely Heinz / Client: The Kraft Heinz Company / Agència: VML

Impacte del disseny

  • Or: Audi Extraordinary Reports / Client: Volkswagen Group Spain / Agència: Ogilvy Barcelona
  • Plata: La primera tipografia amb discapacitat / Client: Ilunion / Agència: La Casa de Carlota
  • Bronze: Flama: creación y lanzamiento de marca / Client: Foodiefame / Agència: After

Impacte de la producció

  • Or: #Stopexperts / Client: Down Catalunya / Agència: McCann Worldgroup Spain
  • Plata: Bicycle Face / Client: Skoda / Agència: Proximity BCN
  • Bronze: Garage Sounds / Client: Volkswagen / Agència: Ogilvy Barcelona

Impacte de la construcció de marca

  • Or: La transformación de Wallapop / Client: Wallapop / Agència: Revuelta i Mono Madrid
  • Plata: Ridiculously Good / Client: The Kraft Heinz Company / Agència: VML
  • Bronze: Classic meets Today / Client: Majorica / Agència: McCann Worldgroup Spain

Palmarès dels Premis Impacte 2024 a professionals

  • Comunicació corporativa: Marta Raventós
  • Creatiu: Isahac Oliver
  • Màrqueting: Toni Alarcón
  • Estratègia de mitjans: Raquel Roca
  • Estratega de marca: Luis Conde
  • Gestió de clients: Oscar Orellana
  • Data i tecnologia: David Lahoz
  • Creació de continguts: Aitana (Rubén Cruz i Diana Núñez)
  • Internacional: Josep Catllà
  • Jove talent: Irene Voz
  • Membre d’Honor: Núria Vilanova
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram