La nova edició dels Premis Impacte escalfa motors. Enguany els guardons del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya se celebraran el 26 d’octubre sota la direcció de Miquel Campmany, responsable de comunicació i màrqueting de Nestlé.

Els Premis Impacte 2021 han renovat les categories per tal que “responguin a l’essència de la comunicació a través de la tipologia de les accions de les marques i reconeguin les idees creatives d’accions o campanyes de comunicació que continguin conjunts de valors determinats”.

Les cinc categories, són:

  • Comercial – Qualsevol acció comercial impulsada per una idea creativa capaç de captivar el consumidor.
  • Social – Idees d’èxit darrere d’un projecte social i cultural que hagin tingut la capacitat d’impactar en l’àmbit social.
  • Sostenibilitat – Accions comunicatives i de màrqueting que garanteixin l’equilibri del creixement econòmic i la defensa del medi ambient i el benestar social.
  • Diversitat – Les accions que promoguin de millor manera els valors i la conscienciació social sobre la diversitat cultural, ètnica, lingüística, sexual o funcional.
  • Tecnologia – Idees innovadores aplicades al desenvolupament de productes i a la transformació empresarial.

Per distingir l’impacte dels projectes presentats als guardons s’aplicaran els següents criteris de valoració: notorietat, creativitat, engagement, repercussió social i valor conversacional, intenció de compra, i experiència de consum.

El termini per presentar candidatures als Premis Impacte 2021 finalitza el 7 d’octubre.

Nova estructura d’esdeveniment

L’estructura de l’esdeveniment també presenta novetats, ja que constarà de dues parts: al matí es programaran conferències a El Hub del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, i a la tarda es lliuraran els guardons al CosmoCaixa. Els actes tindran lloc de forma presencial, prèvia inscripció.

Una altra novetat serà l’especialització dels jurats per a cada categoria, formats per tres professionals provinents de marques, agències, mitjans, start-ups, màrqueting digital, tecnologia, entorn acadèmic, etc. A més, cada jurat comptarà amb la figura d’un padrí que actuarà d’ambaixador del premi corresponent.

A més dels Premis Impacte, la junta del Col·legi atorgarà la distinció de Membre d’Honor a una persona que destaqui per la seva trajectòria, forma de pensar i d’actuar, pels projectes que lidera i la creativitat que transpira. Així mateix, concedirà el Premi Jove Talent amb l’objectiu d’impulsar la carrera professional dels joves en l’àmbit del màrqueting i la comunicació.

L’aparador dels Impacte

“Em fa molta il·lusió ser el director dels Premis Impacte d’aquest any, una edició renovada que aposta per noves categories i criteris de valoració, i que tenen l’objectiu de reconèixer l’impacte de projectes i campanyes sobre la ciutadania. Per a les marques i les agències de Catalunya, els Impacte han de ser el principal aparador”, afirma Miquel Campmany.

Per la seva part, la degana del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, Rosa Romà, ha apuntat: ”Arriben els Premis Impacte amb força per mostrar que el màrqueting i la comunicació són clau en l’èxit d’empreses i organitzacions. La capacitat del sector per entendre el nou escenari mundial i reaccionar posa de manifest el seu valor estratègic i de transformació”.