El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya i Aticco han presentat oficialment el Hub del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, un projecte que neix amb l’objectiu de convertir-se en un important motor d’acceleració i punt de referència per al sector.

El Hub es presenta com un projecte aglutinador de networking, d’activitat, col·laboratiu i de coworking, amb la voluntat de reunir l’ecosistema del màrqueting, la comunicació, la publicitat i les relacions públiques en un sol espai. Està ubicat a l’edifici que Aticco té al carrer Pallars 108, al [email protected] de Barcelona.

La degana del Col·legi, Rosa Romà, ha explicat que el 2016 van començar a treballar per tenir a Barcelona “un espai on es puguin trobar els professionals del sector del màrqueting i la comunicació” com el que s’ha presentat aquest dimarts. “Si volem un país divers i creatiu i un país amb un ecosistema d’empreses, d’organitzacions i professionals que marquin el futur del sector, es necessiten entorns com aquest en el qual es relacionin i es generin noves sinergies i idees”, ha dit Romà.

“Transformar i connectar depèn de les persones, i és aquí, en aquest Hub, on connectaran i generaran noves oportunitats”, ha afegit la degana. A més, ha ressaltat la importància de tenir espais com aquest que “permetin donar visibilitat als grans projectes i al talent del país”.

“Sempre hem volgut anar un pas més enllà del coworking, i per això ens ha agradat trobar un sector estratègic com el del màrqueting i crear un entorn on creixés”, ha apuntat Gabriel Espín, conseller delegat i cofundador d’Aticco. “A Aticco tenim el millor contingut, la millor dinamització. Volem ajuntar empreses i crear innovació”, ha afegit.

Una palanca per fer créixer el sector i impulsar l’economia del país

“Si som capaços de col·laborar entre empreses, d’estar físicament en el mateix espai, de conèixer-nos, tindrem la capacitat de vendre a fora i així ajudar la nostra economia”, ha manifestat Marc Elena, vicedegà de publicitat del Col·legi. “L’objectiu final és deixar impacte, i per fer-ho necessitem crear sinergies. D’això va el Hub”, ha reblat.

Elena també ha reclamat el suport de les administracions, perquè amb la posada en marxa del Hub del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya “el que estem fent és augmentar el capital d’un país”, ha subratllat.

“El Hub és una palanca per fer créixer el sector del màrqueting i la comunicació, però també per impulsar tota l’economia del país”, s’ha pronunciat en la mateixa línia Àlex Marquina, vicedegà de relacions públiques del Col·legi. Segons ell, el sector “segurament en tres anys tindrà una altra dimensió i estarem en un altre lloc, però el Hub és imparable”, ha apuntat.

El director general de Mitjans de Comunicació de la Generalitat, Ignasi Genovès, ha reconegut que actualment Barcelona i Catalunya no estan liderant el sector del màrqueting i la comunicació, tot destacant l’oportunitat que suposa el Hub: “pot ser un element clau que ens pot permetre anar recuperant el lideratge”. Genovès també ha anunciat que està a punt d’entrar a impremta in llibre sobre la història de la publicitat editat per Sàpiens.

Per la seva part, el director general de Promoció Econòmica, Competència i Regulació de la Generalitat, Lluís Juncà, ha assenyalat que “Catalunya ha de pensar en gran, en projectes que facin impacte”, i que projectes com el del Hub “estan enfocats en aquest canvi de mentalitat”. Segons ell, la iniciativa “farà que tota l’economia avanci cap a la modernització”.

“Ens trobem en un temps de sumar, però també de multiplicar. La unió entre el sector públic i privat pot fer multiplicar aquest ecosistema de col·laboració”, ha manifestat Eva María Menor, presidenta de l’Àrea de Desenvolupament Econòmic, Turisme i Comerç de la Diputació de Barcelona.

“El Hub és un projecte imprescindible per la capacitat que té crear oportunitats, per les empreses, per la nostra ciutat i pel nostre país”, ha dit Laia Bonet, tercera tinenta d’alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona. “La pandèmia ha capgirat la nostra vida, la manera com treballem i com plantegem els objectius de futur. Això és innovar. I la innovació necessita un espai per l’intercanvi, la col·laboració i la creativitat”, ha afegit.

5.500 metres quadrats d’espai

El Hub del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya està ubicat en espai de més de 5.500 metres quadrats i capacitat per a més de 600 persones. L’edifici compta amb llocs de treball fixes i flexibles, despatxos privats, sales de reunions i formacions, sala d’actes en format amfiteatre per a presentacions i workshops, sales de gravacions, terrassa exterior de 600 metres quadrats, zona d’entreteniment, espai menjador, zones de descans i gimnàs.

El projecte està obert a agències de màrqueting digital, de publicitat, de comunicació, de relacions públiques i de mitjans, marques, mitjans de comunicació, start-ups, proveïdors de tecnologia, productores, estudis de disseny, col·lectius empresarials i de professionals, administració pública i qualsevol actor que tingui activitat en el sector.