Foto: Jordi Tost

El CEO d’Ogilvy a Espanya, Jordi Urbea, va analitzar el paper de la intel·ligència artificial dins el sector de la publicitat al programa Revolució 4.0 de Catalunya Ràdio. Amb Xantal Llavina, va posar diferents exemples de campanyes publicitàries on la IA ha estat present i ha suposat l’origen de l’anunci definitiu. Urbea va explicar que un 50% dels continguts que s’utilitzen en comunicació es creen de manera automàtica, però va remarcar que “les màquines mai podran substituir la creativitat”.

Jordi Urbea va destacar que el de la publicitat és un dels sectors on la intel·ligència artificial té un impacte més fort. En les campanyes, la IA mostra una sèrie de càlculs que donen probabilitats de coses que es poden produir, el que permet analitzar imatges i sons més o menys interessants. Segons Urbea, “la IA ara ens ajuda i ens complementa” i és un suport a la tasca dels publicistes.

Les campanyes com la de Cruzcampo, on apareixia Lola Flores en veu i so; la que va impulsar la Direcció General de Trànsit, en què es preveien els llocs on es produirien més accidents de cotxe, o les de Nike recreant més de 5.000 partits de la tenista serena Williams, o de Lexus, que va ser íntegrament creada amb IA, són exemples d’una tecnologia que ha arribat per quedar-se i dir la seva en el sector de la publicitat.