La Comissió Europea ha acusat Google de vulnerar les normes antimonopoli distorsionant la competència en el sector de la tecnologia publicitària. Segons va denunciar aquest dimecres, la multinacional nord-americana hauria utilitzat la seva posició de domini per afavorir els seus propis serveis en detriment d’altres proveïdors.

Si l’Executiu conclou que hi ha indicis suficients d’una infracció, a més de prohibir el comportament, podria imposar una sanció de fins al 10% de la facturació anual de Google.

Amb tot, la CE considera de manera preliminar que la sanció seria “ineficaç” per prevenir que Google repetís aquest comportament, ja que té una posició dominant en els diferents camps. Així doncs, indica que la solució passaria per la “desinversió obligatòria” d’una part dels seus serveis.

Els serveis que ofereix Google inclouen eines de compra publicitària (amb Google Ads i DV 360) un servidor d’anuncis per editors (DFP – DoubleClick for Publishers), i una plataforma d’intercanvi d’anuncis que connecta ambdós àmbits, AdX. La CE sospita que, mitjançant els dos primers serveis, Google hauria obtingut avantatge competitiu per a la plataforma AdX.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram