La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència ha acordat iniciar una anàlisi amb més profunditat de l’adquisició de Clear Channel España per part de JCDecaux. En una primera fase, l’ens regulador ha trobat que l’operació de concentració anunciada el maig de 2023 pot comportar “riscos” per a la competència en el mercat de la publicitat exterior.

“L’operació suposa un reforçament molt notable de la posició de lideratge de JCDecaux en el mercat de publicitat exterior”, i més concretament, en el segment de mobiliari urbà, assenyala la CNMC en un comunicat.

La Comissió explica que l’anàlisi realitzada en la primera fase ha mostrat que es tracta d’un mercat on la competència “no té capacitat suficient per exercir pressió competitiva” a la companyia resultant de la concentració. A més, la demanda “pot no tenir suficient capacitat per compensar els efectes de l’operació en els preus i altres condicions”, afegeix.

La CNMC subratlla que, en el mercat de la publicitat exterior, hi ha “barreres d’entrada elevades” per aconseguir contractes d’explotació en espais públics, inclosos el mobiliari urbà i el transport públic. En aquest sentit, apunta que amb l’operació de concentració “també es veuria afectada la competència entre operadors” a l’hora d’optar a les licitacions.

Per tot plegat, l’ens regulador ha decidir analitzar el control exclusiu de Clear Channel per part de JCDecaux en una segona fase. La resolució final podrà autoritzar, acordar compromisos, subordinar condicions o prohibir l’operació.

JCDecaux compra el negoci de Clear Channel a Espanya
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram