La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència ha autoritzat la compra de Mediapath per part d’Ebiquity, però amb compromisos per preservar la competència en el mercat de serveis d’auditoria del rendiment de la inversió publicitària a l’Estat per part dels anunciants en mitjans de comunicació .

Més concretament, Ebiquity es compromet a no incloure clàusules o incentius d’exclusivitat amb els anunciants, ni clàusules en els contractes que limitin la capacitat dels clients de compartir les seves dades sobre la inversió publicitària amb tercers. La companyia també assumeix el compromís de limitar la durada efectiva dels contractes a un any.

La CNMC considera “suficients” aquests compromisos per al manteniment de la competència efectiva, i assenyala que vigilarà tant el seu compliment com els efectes que l’operació generi en el mercat.

En la seva resolució, la CNMC recorda que Ebiquity és el líder en l’àmbit serveis d’auditoria del rendiment de la inversió publicitària des de que el 2018 la consultora Accenture en va sortir. El seu principal competidor fins ara, Mediapath, va entrar en el mercat el 2020.

Després d’analitzar l’operació, la Comissió considera que no comporta riscos per a la competència sempre que les parts no emprin polítiques d’exclusivitats ni contractes de llarga durada.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram