La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència valora positivament que s’eliminin les restriccions publicitàries per a certs productes sanitaris de “baix impacte en la salut”, com ara lents de contacte, ulleres, productes de fixació de pròtesis dentals, preservatius o tests d’embarassos.

El Projecte de reial decret del Govern espanyol que regula la publicitat dels productes sanitaris actualitza el contingut permès, així com els procediments administratius que han de seguir les empreses per poder emetre els seus anuncis.

La CNMC recorda que, per regla general, l’emissió de publicitat d’un producte sanitari requereix una autorització administrativa prèvia. Amb la nova norma n’hi hauria prou amb incloure una declaració responsable en determinades categories de productes sanitaris.

El text també regula la promoció de productes sanitaris davant de professionals de la salut. Aquest tipus de publicitat no requereix autorització prèvia ni declaració responsable, però es prohibirà atorgar primes o avantatges econòmics als professionals sanitaris. A més, es regularà el patrocini de reunions científiques.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram