Mercedes Piera, Daniel Rocafort, Eduard Amiel i Daniel Bargalló (foto: Col·legi de Màrqueting i la Comunicació de Catalunya).

El Palau Robert de Barcelona ha acollit aquest dimecres la primera sessió de l’any del cicle El Mirador Indiscret del Col·legi de Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, que s’ha centrat en les tendències del sector per al 2022.

El primer ponent ha estat Daniel Rocafort, CEO de Visyon, qui ha destacat que estem davant d’una comunicació immersiva i les empreses han d’entendre aquesta nova forma de comunicar-se a través dels espais virtuals.

Rocafort ha explicat que les noves generacions socialitzen en els entorns immersius com els videojocs o les xarxes socials, de manera que s’obren noves oportunitats de relacionar-se amb les marques, convergint la vida real i la digital. El directiu de Visyon ha subratllat que cal tenir en compte que els entorns immersius també es poden incorporar en la comunicació interna.

Eduard Amiel, managing director de Dentsu International, ha centrat la seva intervenció en tres macrotendències. La primera és la prolongació de la pandèmia, caracteritzada per l’omnicanalitat, amb un entreteniment cada cop més híbrid, i la flexibilitat que atorga en les formes de treballar o de relacionar-se. Amiel també ha destacat les noves formes de comprar, l’economia bring it to me i el creixement dels mons virtuals.

La segona macrotendència és la relacionada amb la identitat, que es caracteritza per una pèrdua de l’anonimat, on les persones es veuen obligades a iniciar sessió. Segons Amiel, es produeix un intercanvi de valors on les marques han d’oferir més serveis i continguts atractius a canvi d’aquestes dades.

Finalment, la macrotendència brand citizenship contempla la reconstrucció responsable i com les marques poden ajudar els seus clients a viure d’una forma més sostenible. Segons ell, les marques han de tenir propòsits de canvi positius amb l’entorn i que siguin rellevants.

En la darrera intervenció, Daniel Bargalló, director executiu d’Interprofit, ha destacat que cal tenir una visió transversal del sector del màrqueting i la comunicació amb la integració de les diferents especialitats. En aquest sentit, ha recordat que el client ha de comunicar un missatge i que té molts canals per fer-ho, però que amb aquesta visió global se li pot oferir una resposta.

Bargalló també ha afirmat que és important construir relacions a llarg termini amb les marques que permetin posicionar-se com a consultores estratègiques. A més, ha ressaltat que les empreses i els equips de comunicació tenen el repte de demostrar el valor que aporten a les empreses.

El debat del primer El Mirador Indiscret de 2022 ha estat moderat per Mercedes Piera, consultora de relacions públiques, protocol i coach a MP Public Relations Services.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram