El 2020, l’Estat va arribar a les 42.071 empreses publicitàries, un 5,2% més que les 40.859 de l’any anterior, segons detalla l’Observatori de la Publicitat a Espanya que impulsa l’Associació Espanyola d’Anunciants. En els darrers deu anys, l’increment se situa en el 42,8%.

L’estudi indica que més del 35% de les companyies de publicitat es van crear l’últim any, la qual cosa constataria que es tracta d’un sector “jove, renovat i amb una gran capacitat de creixement i reinvenció”.

Madrid i Catalunya aglutinen el 53,3% de las empreses publicitàries, amb 12.999 i 9.897 respectivament. Són les comunitats amb un major teixit publicitari juntament amb Andalusia, País Valencià i les Canàries.

La contribució de la inversió agregada de l’activitat publicitària al PIB l’any passat es va situar en l’1,23%, mentre que el 2019 era de l’1,30%.

L’informe assenyala que el 99% de les empreses publicitàries tenen menys de 20 assalariats, de manera que hi ha una majoria de microempreses, amb un 58,6% de dones i un 41,3% d’homes.

Per altra banda, l’índex de xifra de negoci del sector publicitari va ser de 108,9, un 22,9% menys que els 131,84 de 2019. Tot i així, l’Observatori subratlla que se situa per sobre de la mitjana anual de l’índex general del sector serveis, que va ser de 103,8. També supera altres sectors destacats com telecomunicacions (106,14), informació i comunicacions (105,8) o transport i emmagatzemament (98).

En l’Observatori de la Publicitat participen les principals associacions del sector: anunciants, empreses de publicitat i comunicació, empreses de comunicació digital, consumidors i usuaris de la comunicació, i agències de publicitat i mitjans. L’estudi ha estat realitzat pel Fòrum de Comunicació, que agrupa 16 universitats.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram