La Federació d’Associacions de Periodistes d’Espanya exigeix a totes les administracions públiques a repartir la publicitat institucional atenint-se a l’audiència dels mitjans de comunicació “mesurada de forma objectiva” per empreses especialitzades, ponderada amb les tarifes que ofereixen. La petició forma part d’una resolució aprovada per la seva assemblea celebrada el cap de setmana.

A més, la FAPE insta les administracions (locals, provincials, autonòmiques i estatals) a no incloure en el repartiment de la publicitat institucional les empreses editores condemnades judicialment, o alguns dels seus periodistes, per difondre mentides o promoure les informacions falses.

En paral·lel, la Federació reclama a les empreses periodístiques a fer una “clara diferenciació” entre la informació elaborada pels professionals de la redacció d’altres continguts que es presentin com a tal però que siguin propaganda institucional. “Els usuaris han de ser capaços de reconèixer visualment aquells continguts que estan consumint per preservar la credibilitat de les informacions”, apunta al respecte.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram