Eduard Amiel, Yolanda García Masiques, Javier Martínez, Miquel Campmany (degà del Col·legi) i Javier Coromina (foto: Col·legi de Màrqueting i la Comunicació).

El Palau Robert de Barcelona ha acollit aquest dimecres una nova sessió del cicle El Mirador Indiscret del Col·legi de Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, en aquesta ocasió al voltant dels nous models de negoci de les plataformes digitals.

En la darrera sessió de l’any han participat Yolanda García Masiques, directora de l’àrea comercial de publicitat de Movistar+; Javier Martínez, director comercial d’Atresmedia Publicidad, i Javier Coromina, membre del consell directiu de l’Associació Espanyola d’Anunciants (aea), moderats per Eduard Amiel, manager director de Dentsu Internacional.

Tots els ponents han estat d’acord en dir que la situació actual planteja molts reptes. En primer lloc, per la fragmentació del mercat, en què hi ha molt contingut audiovisual. En aquest aspecte, Javier Martínez ha assenyalat que actualment ens trobem “en l’etapa de la humanitat de major producció i consum audiovisual”, cosa que ens conduirà a un entorn encara més fragmentat. Per això, ha apuntat, és important saber quin paper volen jugar els grups audiovisuals en aquest entorn.

“No competim per les grans audiències, sinó que un altre dels reptes que tenim és, d’aquestes grans audiències, com dirigir-te al target que busca la marca”, ha assenyalat Yolanda García Masiques. L’actiu que tenen les televisions en un escenari tan fragmentat és la cobertura, i l’objectiu és captar l’atenció dels consumidors. En aquest sentit, ha admès que la competència és bona, però també que és necessari que tots els players del sector juguin amb les mateixes regles de joc.

Pel que fa a la visió de les marques, Javier Coromina ha manifestat que hi ha suficient producte en el mercat com perquè l’anunciant pugui accedir a la publicitat que vol. “El repte que tenen les marques és que la publicitat sigui notòria i rellevant”, ha apuntat al respecte.

Un dels debats que s’ha obert en la nova sessió d’El Mirador Indiscret ha fet referència al mesurament i la dificultat de poder equiparar les mètriques entre la televisió tradicional i les plataformes digitals, ja que no es poden mesurar de la mateixa manera.

Finalment, s’ha destacat que és important tenir en compte els continguts que s’ofereixen, ja que les marques s’han d’alinear amb aquests continguts i és necessari adaptar la creativitat a cada entorn per fer una publicitat efectiva. En aquest sentit, s’ha remarcat que la creativitat continua sent un factor clau per generar impacte.