Lucía Layunta, Berta Aroca, Paula Acevedo i Enric Nel·lo (foto: Col·legi de Màr-queting i la Comunicació).

El Palau Robert de Barcelona ha acollit aquest dijous una nova sessió del cicle El Mirador Indiscret del Col·legi de Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, en aquesta ocasió sobre l’impacte de les generacions Z, millennials i X en el sector. Una de les principals conclusions és que la generació Z lidera el canvi de les marques cap a una comunicació més innovadora, transgressora i propera.

La cinquena sessió de l’any ha comptat amb la participació de Berta Aroca, creadora de continguts digitals i locutora del programa Loft d’iCat; Paula Acevedo, directora de comunicació de Platanomelón, i Enric Nel·lo, director general creatiu i cofundador de PS21 Barna, moderats per Lucía Layunta, experta digital a l’agència Evil Love.

Berta Aroca ha destacat el canvi de paradigma impulsat per la generació Z, a la qual representava, on els consumidors no valoren tant el missatge comercial de la marca, sinó els continguts que es creen a través de les opinions a xarxes socials o de nous actors com els influencers. A través d’aquests, les marques busquen arribar als consumidors amb missatges més propers i targets més segmentats.

Aroca ha destacat que l’oportunitat per a les marques és estar davant d’una generació amb una ment molt oberta, mentre que la gran dificultat és que la Z és una generació profundament polaritzada.

Per la seva banda, Paula Acevedo, representant millennial, ha destacat com aquesta generació va apropar els influencers a les marques quan aquestes encara eren conservadores a l’hora d’utilitzar aquestes figures. Segons la dircom de Platanomelón, els millennials han necessitat que les marques apel·lin directament a les persones, i això ha produït que els targets s’ampliïn i es profunditzin.

Per acabar, Acevedo ha destacat que els millennials s’han acostumat a deixar de banda els mitjans més convencionals i que el públic que es troba en aquests canals representa una gran oportunitat.

En la darrera intervenció, Enric Nel·lo, representant de la generació X, ha ressaltat el lideratge que les generacions més joves, Z i millennials, estan exercint en el sector de la comunicació, sobretot en el món de les agències i les start-ups. El directiu troba necessari l’adaptació de les marques cap a una nou model de comunicació que les apropi a aquestes generacions, però destaca que no cal forçar-les a treballar en canals on seva audiència no hi és present.

Enric Nel·lo ha reconegut que la clau per a l’èxit és rodejar-se sense complexos de persones joves expertes en la matèria que entenguin a la perfecció el llenguatge de cada entorn.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram