El 2021, la Generalitat va destinar 1.444.141 euros de publicitat institucional a l’edició impresa de La Vanguardia, una retallada del 45,48% respecte dels 2.648.987 euros de l’any anterior, segons consta en la memòria de la Comissió Assessora sobre la Publicitat Institucional, a la qual ha tingut accés Comunicació 21.

Dels mitjans impresos, la segona capçalera amb més inversió, El Periódico, l’any passat va rebre 1.299.267 euros, un 15,71% menys. Per darrere se situen en inversió publicitària El Punt Avui amb 783.896 euros (+36,46%); l’Ara amb 416.370 (–22,62%), i 20 Minutos amb 302.367 euros (+8,17%).

Pel que fa a les televisions, l’any passat la Generalitat va invertir en publicitat institucional 3.514.205 euros a Televisió de Catalunya, un 1,04% més que el 2020. Força més lluny queden l’associació Televisions Digitals Independents amb 285.002 euros (+28,49%); 8tv amb 206.552 (en contrast amb els 16.105 de fa dos anys), i la Coordinadora de Televisions Públiques Locals amb 126.338 euros (+31,13%).

Pel que fa a les ràdios, la més beneficiada va tornar a ser RAC1 amb 2.086.193 euros (+8,13%), seguida de Catalunya Ràdio amb 749.620 (+25,03%); Flaixbac amb 565.332 (–3,37%); Flaix FM amb 423.667 (–11,48%), i Cadena SER amb 378.292 euros (–3,01%).

A internet, l’Ara va ser el mitjà que va rebre més ingressos per la publicitat institucional de la Generalitat amb 1.547.172 euros (+37,36%). Per darrere es troben els webs del Grup Godó amb 1.030.554 euros (–20,91%); El Nacional amb 662.242 (+12,15%), i El Periódico amb 502.108 (–18,95%). També destaquen els 885.512 euros invertits a Facebook i Instagram (+63,44%) i els 492.046 a YouTube (+68,04%).

La inversió publicitària en mitjans creix un 7,49%

En conjunt, el 2021, la Generalitat va invertir en publicitat institucional (i electoral) als mitjans de comunicació 35.733.343 euros, un increment del 7,49% respecte dels 33.243.347 de l’exercici anterior. La presència publicitària de les campanyes en mitjans l’any passat es va distribuir de la següent manera: 25,33% en mitjans impresos; 13,15% televisió; 15,87% ràdio; 38,80% internet i tecnologia, i 4,98% en exterior.