Andrés Navarro, Josep M. Ganyet, David Lahoz i Oriol Esteban (foto: Col·legi de Màrqueting i la Comunicació).

El Palau Robert de Barcelona ha acollit aquest dijous una nova sessió del cicle El Mirador Indiscret del Col·legi de Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, en aquesta ocasió sobre la realitat i les perspectives de la intel·ligència artificial aplicada al sector. La principal conclusió és que la IA no traurà la feina als professionals del màrqueting i la comunicació, i en canvi la farà més eficient.

La sessió ha comptat amb la participació de Josep Maria Ganyet, CEO a Mortensen i professor de new media a la Universitat Pompeu Fabra; David Lahoz, product strategist a :Tappx, i Oriol Esteban, cofundador i CEO de Camaleonic Analytics, moderats per Andrés Navarro, manager partner a l’agència BeRepublic.

En la seva intervenció, Josep Maria Ganyet ha volgut deixar clar quela IA no substituirà les persones, però aquelles que no aprenguin a utilitzar-la sí seran substituïdes. Segons ha explicat, aquesta tecnologia ha de permetre substituir les funcions de producció per les de revisió i així ser més eficients. Ganyet també ha fet referència a les oportunitats que la IA aporta per trencar barreres lingüístiques i culturals, sobretot amb les llengües minoritàries, i ha posat com a exemple l’elevat ús d’aquesta tecnologia en català. Segons ell, el repte actual és com generar negoci en l’entorn Bing GPT.

Per la seva part, David Lahoz ha centrat la seva ponència en les aplicacions de la IA en el món del màrqueting i la publicitat. La clau, ha ressaltat, està en el poder de personalització que les tecnologies d’aquest estil poden atorgar al missatge. Segons ell, la publicitat impostada està condemnada a desaparèixer envers una publicitat real o realista. Lahoz també ha presentat diferents eines basades en IA que permeten l’automatització de vídeos, el product placement virtual i la generació de continguts. Com Ganyet, no creu que la tecnologia substitueixi els professionals.

El darrer ponent, Oriol Esteban, ha parlat de la recopilació de dades a través de la intel·ligència artificial i la seva aplicació en el món de la publicitat. Segons ha destacat, aquesta tecnologia és especialment útil per a la presa estratègica de decisions i l’assessorament a marques. Esteban també ha explicat que la IA ofereix la possibilitat de mesurar l’impacte dels patrocinis en esdeveniments com partits de futbol, carreres de F1 o concerts, així com calcular quins són els millors espais i moments per posar la publicitat en aquests actes.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram