La pandèmia de la Covid-19 està passant factura en la indústria publicitària, i l’Estat espanyol és un dels països més afectats del món. Segons un estudi elaborat per Magna, la inversió publicitària a Espanya caurà un 12,5% aquest 2020, el doble que a la resta d’Europa (6,3%) i tres vegades més que a tot el món (4,2%). De tots els països analitzats, només l’Índia supera les xifres d’Espanya en la caiguda d’inversió publicitària aquest 2020.

Així i tot, segons Infoadex, fins al setembre la caiguda de la publicitat a l’Estat espanyol ha arribat a ser d’un 22,2%, mentre que les previsions dels directors de màrqueting espanyols apunten a un 17,3% a finals d’any.

Rebrotarà el 2021

La indústria publicitària a l’Estat espanyol recuperarà el terreny perdut el 2021 amb un creixement esperat de l’11,2%, segons Magma. Si es compleixen aquestes estimacions, Espanya seria un dels països més a l’alça, només per darrere el Regne Unit i l’Índia. A Europa, la previsió de creixement és del 9,1%.

El rebrot anirà acompanyat gràcies a l’ascens de l’àmbit digital. Segons Magna, la publicitat en línia creixerà un 8,2% a nivell global fruit de les xarxes socials (+16,9%), els mòbils (+15,5%) i el vídeo (+14,9%).

Per altra banda, es preveuen grans caigudes en els mitjans offline patiran a nivell mundial: la premsa (–25%), la ràdio (–24%) i televisió (–12%).