El 2020, els mitjans catalans van rebre una inversió publicitària de 247,1 milions d’euros, un 25,1% menys que els 330 milions de l’any anterior, segons l’estudi anual de l’Associació Empresarial de Publicitat realitzat per Media Hotline i Arce Media. Dels 247,1 milions facturats, el 41,1% prové d’anunciants amb seu a Catalunya (1,2 punts menys que el 2019).

Per tipus de mitjà, els anunciants van invertir 113,6 milions d’euros en premsa (un descens del 18,4% respecte del 2019); 43,3 milions en ràdio (–19,9%); 39,7 en televisió (–19,6%); 1,9 en revistes (–20,5%), i 1,7 milions en dominicals (–56,9%).

A més, es van destinar 31,6 milions d’euros en publicitat exterior (–47,4%); 4,4 milions en cinema (–43,4%); 4,8 en classificats digitals (–21,3%), i 1,9 milions en influencers (–13,6%).

La inversió dels anunciants catalans cau un 17,4%

L’estudi indica que l’any passat els anunciants amb seu a Catalunya van invertir 1.215,1 milions d’euros en publicitat, un 17,4% menys que els 1.470,5 milions de 2019, acumulant així quatre anys de caigudes. En el conjunt de l’Estat, el retrocés és del 17,2%, passant d’un exercici a l’altre de 6.451,6 milions a 5.345,2.

El 2020, els anunciants amb seu a Catalunya van invertir 140,1 milions d’euros en mitjans catalans (–19,7%) i 1.075 milions en mitjans de fora de Catalunya (–17%).

Per altra banda, les persones residents a Catalunya l’any passat van rebre l’equivalent a 1.210,6 milions d’euros en publicitat a través de mitjans implantats a tot l’Estat, una reducció del 15,2% en comparació al 2019. Aquesta inversió suposa el 22,2% del conjunt d’Espanya, sis dècimes menys.

Si es compara la inversió publicitària que va impactar en els catalans (22,2%) amb el pes de la població catalana (16,2%) i el pes del consum en la llar (19,4%), l’estudi conclou un any més que els anunciants confien més en la potencialitat del mercat català que en la de la resta de l’Estat.