El 2022, les ràdios catalanes van facturar 47,9 milions d’euros, un increment del 3,6% respecte dels 46,2 milions de l’any anterior, segons l’informe anual que fa Media Hotline per a l’Associació Catalana de Ràdio. Amb tot, encara està lluny dels 54 milions ingressats el 2019.

Per segon any consecutiu, el creixement a Catalunya és inferior al percentatge del conjunt de l’Estat, on la inversió publicitària en ràdio el 2022 va augmentar un 7,7%, passant de 386,2 milions a 415,9.

El treball indica que la participació de la ràdio en el mercat publicitari dels mitjans catalans es troba al voltant del 16,7%, el mateix que el 2021. Es tracta, doncs, del segon percentatge més alt des de que es fa l’estudi (el 2007) només superat pel 17,5% de 2020.

Es recuperen els anunciants locals

L’informe conclou que l’any passat va créixer percentualment la participació dels anunciants locals catalans, que va ser del 47,3%, nou dècimes més que el 2021, mentre que va retrocedir la dels anunciants nacionals amb el 16,7% (–0,7) i els de fora de Catalunya amb un 36% (–0,2).

Finalment, pel que fa a tipologia d’emissores, les generalistes abasten el 67,2% del mercat publicitari, baixant 1,5 punts respecte de 2021, i les temàtiques els pugen fins al 32,8%. Amb tot, des del 2007, les ràdios generalistes han incrementat la quota de mercat en 11,9 punts, mentre que les temàtiques els han perdut.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram