El 2021, les ràdios catalanes van facturar 46,2 milions d’euros, un increment del 6,9% respecte dels 43,2 milions de l’any anterior, segons l’informe anual que fa Media Hotline per a l’Associació Catalana de Ràdio. Amb tot, encara està lluny dels 54 milions ingressats el 2019. De fet, la xifra d’inversió de l’any passat és la tercera més baixa des de 2007, només superada pels 45,1 milions de 2012, els 43 de 2013 i els 43,2 de 2020.

El creixement del 6,9% a Catalunya és inferior al percentatge del conjunt de l’Estat, on la inversió publicitària en ràdio el 2021 va augmentar un 12,8%, passant de 339,4 milions a 382,9. Amb tot, cal recordar que el 2020 la caiguda va ser més alta en el global de l’Estat (–22,9%) que a Catalunya (–19,9%).

L’ACR ressalta que la participació de la ràdio en el mercat publicitari dels mitjans catalans es troba al voltant del 17%, només per sota del 17,5% de 2020. Es tracta, doncs, del segon percentatge més alt des de que es fa l’estudi, el 2007.

Es recuperen els anunciants locals

L’informe indica que, el 2021, les ràdios catalanes van anunciar 2.816 marques, un augment de l’1,8% en comparació a l’any anterior, i van dedicar 266.436 minuts a la publicitat, un 5,5% més. Amb tot, no s’arriba a les xifres de 2019, amb 3.082 marques i 319.104 minuts.

El document conclou que l’any passat va créixer percentualment la participació dels anunciants locals catalans, que va ser del 46,4%, un augment de 2,7 punts respecte de 2020, mentre que va retrocedir la dels anunciants nacionals amb el 17,4% (–1,4) i els de fora de Catalunya amb un 36,2% (–1,3). És a dir, a l’inversa de 2020.

Finalment, pel que fa a tipologia d’emissores, les generalistes abasten el 68,7% del mercat publicitari, una dècimes menys que el 2020, i les temàtiques les la pugen fins al 31,3%. Respecte de 2007, les ràdios generalistes han incrementat la quota de mercat en 13,4 punts, mentre que les temàtiques els han perdut.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram