Sergi Nebot (Control Publicidad), Fernando Montañés (La Fede), Áurea Gómez (Medialog), Álvaro Montoliú (Associació Empresarial de Publicitat), Elia Méndez (La Fede), Pedro Villa (InfoAdex) i Patricia Sánchez (InfoAdex) (Foto: Felipe Mondino).

La inversió publicitària generada pels anunciants de Catalunya ha tingut un increment del 8,5% respecte a l’any anterior, se situa en 818,8 milions d’euros i representa el 19,8% del total de l’Estat espanyol. Són dades de l’Estudi InfoAdex de la inversió publicitària a Catalunya 2022. La xifra es troba un 6,3% per sota del 873 milions d’inversió de 2019.

Catalunya continua com la segona comunitat autònoma per volum d’inversió publicitària generada, només superada per Madrid (2.231,40 milions d’euros). Les segueixen el País Valencià (145,4 milions), Andalusia (107,1 milions) i el País Basc (100,3 milions). A més, un 16,3% dels anunciants a tot l’Estat espanyol són de Catalunya.

L’estudi d’InfoAdex assenyala que la inversió rebuda pels mitjans convencionals de Catalunya va arribar als 213,7 milions d’euros el 2022, i que la inversió publicitària generada pels anunciants de Catalunya va ser de 107,1 milions.

Per distribució per províncies, Barcelona és la que més inversió concentra a Catalunya, amb un 76%; la segueixen Girona (10,7%), Lleida (6,7%) i Tarragona (6,6%).

Pel que fa a la distribució per sectors, gran part dels primers sectors per inversió publicitària generada a Catalunya són coincidents amb la resta de l’Estat espanyol (distribució i restauració, alimentació, i automoció). Els cinc sectors capdavanters a Catalunya concentren el 58% de la inversió generada. Dels 818,8 milions d’inversió generats a Catalunya, el 15,1% prové del sector de distribució i restauració.

La inversió mitjana per anunciant en el mercat estatal es va situar en 86,4 milions d’euros el 2022. En el cas dels anunciants catalans, aquesta xifra puja fins a 105,3 milions. Volkswagen Group España Distr. torna a ser el primer anunciant per inversió a Catalunya, amb el 5,2% de la inversió generada per empreses amb seu social al principat.

El 2022, la inversió publicitària dels anunciants de Catalunya als mitjans de la comunitat va ser de 102,4 milions d’euros, un 12,5% de tota la inversió generada a Catalunya, i presenta una tendència a l’alça del 8,9% respecte de l’any 2021.

Álvaro Montoliu, president de l’Associació Empresarial de Publicitat (Foto: Felipe Mondino).

L’acte de presentació celebrat aquest dimecres a l’Antiga Fàbrica Damm de Barcelona ha comptat amb la col·laboració de l’Associació Empresarial de Publicitat i La Fede (Federació d’Empreses de Publicitat i Comunicació). “Celebrem que l’estudi d’InfoAdex es torni a presentar a Catalunya després d’uns anys sense fer-ho”, ha subratllat el president de l’Associació Empresarial de Publicitat, Álvaro Montoliu, qui ha posat en valor que “el nostre sector representa l’1% del PIB a Catalunya”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram