El 2022, la inversió publicitària va ser de 6.523 milions d’euros en el conjunt de l’Estat, un augment del 2,5% respecte dels 6.366,2 milions ingressats l’exercici anterior, segons l’estudi i2p de Media Hotline i Arce Media. Amb tot, encara és un 2,4% inferior als 6.683,8 milions de 2019.

Per segon any, el mercat digital, amb 3.694,4 milions d’euros facturats (un 4,7% més que el 2021), supera el mercat tradicional, que amb una inversió publicitària de 2.828,6 milions retrocedeix (–0,3%).

Per sectors, l’any passat es van ingressar 1.781,7 milions d’euros en televisió (–3,7%); 415,9 en ràdio (+7,7%); 733,1 en premsa (+0,9%); 151,8 en revistes (+2,7%); 11,7 en dominicals (–1,5%); 373 en exterior (+18,1%), i 24 milions en cinema (+47,1%).

A més, la inversió publicitària va ser de 232,6 milions d’euros en websites (es manté respecte de 2021); 1.500,1 milions en cercadors (+4,5%); 1.020,5 en xarxes socials (+6,1%); 219,8 en classificats digitals (–3,1%), i 58,6 en influencers (+6,2%).

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram